مزه زندگی یک دانشجوی دکتری

روزنوشته های یک دانشجوی PhD

مزه زندگی یک دانشجوی دکتری

روزنوشته های یک دانشجوی PhD

کمی بخندید!

به نظر میرسه که ادامه مذاکرات چندان هم خوشایند نیست؛ بهرحال، امیدوارم که بهترین نتیجه برای کشورمون رقم بخوره.

دیروز بلاخره هر جور بود اون مقاله ای رو که میخواستم برای اون کنفرانس بفرستم تمام کردم. واقعیتش مقاله خوبی شده و خودم از کیفیتش راضی هستم اما اون کنفرانس سطحش خیلی بالاست و مقاله ها به سختی اکسپت میشن.

این روزها هم همچنان در خونه هستم و سر خودم رو با فیلم دیدن، کتاب black widow و کار کردن گرم میکنم.

دیروز متوجه شدم که دکتر درخواست عقب انداختن بازنشستگیش رو پس گرفته و گفته بعد از اینکه از کانادا برگشتم، یه فکری میکنم. بنابراین وضعیت من و اون نفر دیگه هنوز خیلی مشخص نیست و البته اون شخص میگفت که رفتم پیش رییس دانشکده و با اون هم صحبت کردم و اون هم گفته هنوز خودمون هم نمیدونیم باید چکار کنیم؛ شما ها خیلی به این موضوعات فکر نکنید. البته من خودم این مرتبه دیگه عکس العمل خاصی نداشتم یعنی فکرم هم بابت این موضوع مشغول نشد!

راستی من یه مطلبی در سایت تابناک خوندم که جالب بود؛ در مورد ماه های قمری است و اینکه چرا ربیع الاول که از نظر لفظی به معنای بهار هست، در زمستان و پاییز هم قرار میگیره؟! خوندنش خالی از لطف نیست، میتونید این مطلب رو از طریق این لینک ببینید.

و اما یه کلیپ هم چند روز قبل در ف.ی.سبو.ک دیدم که باهاش از خنده منفجر شدم. البته این کلیپ از طریق سایت خبرآنلاین هم در دسترس هست. میتونید از اینجا ببینیدش. واقعا جواب های شرکت کننده ها خیلی خنده دار هست؛ من اون تکه مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامیش رو خیلی دوست داشتم. بعد هم اون بخشی که میخواستن کشورهای حاشیه دریای خزر رو اسم ببرن. الان هم که یادم میفته خنده ام میگیره. حتما ببینیدش، روحیه تون باز میشه!

نظرات 6 + ارسال نظر
سمانه سه‌شنبه 23 تیر 1394 ساعت 03:45

یه مبلغی به عنوان fee برای دانشجویانی که برای فرصت میرن اونجا، حدود 2000 دلار کانادا.

ببینید برخی از دانشگاه ها که یه کم گردن کلفت هستن، این پول رو میگیرن؛ تا جایی که من اطلاع دارم دانشگاه تورنتو از یکی از بچه های ما این پول، 1000 دلار، رو گرفت و البته دانشگاه واشنگتن هم از من این پول رو میخواست (1000 دلار) که استادم حاضر شد این مبلغ رو در ازای مقاله ای که با هم چاپ کرده بودیم، پرداخت کنه.
با اون استاد مکاتبه کنید ببینید راهی هست که اون استاد پول رو از گرنتش پرداخت کنه و در ازای اون مثلا شما روی یکی از پروژه هاش کار کنید؟!

سمانه دوشنبه 22 تیر 1394 ساعت 17:04

سلام
مرسی از مطالب خوبتون، من همیشه وبلاگ تون رو دنبال می کنم. چون تجربه خوبی در زمینه فرصت دارید یکی دو تا سوال ازتون داشتم. من برای فرصت اقدام کردم و تونستم اوکی اولیه یکی از اساتید خوب رو بگیرم، ولی بعدا فهمیدم که باید یه مبلغی پول بدم، به نظر شما چی کار کنم؟

سلام دوست خوبم
پول به کجا باید بدید؟
واضحتر بگید تا بتونم کمک تون کنم

الیسما شنبه 20 تیر 1394 ساعت 23:39

اختیار دارى عزیزم کارى نکردم, وظیفه ام بوده دوستم
منم خیلى خوشحالم پیدات کردم دوباره یه مدتى بود لیستى که از وبهاى خاصى که مى خوندم گم کرده بودم. یه تعدادى رو بوک مارک کرده بودم و چون خیالم راحت بود آدرسها رو حفظ نکرده بودم, اما با خراب شدن لپ تاپم همه اطلاعاتى که زحمت ندادم به خودم حفظ کنم پریدن یه مدتى هم درگیر یه مسائل بودم سرم شلوغ بود تااینکه بلاخره دوباره اینجا رو پیدا کردم
انشاله همیشه اینجا پر از خبرهاى خوش باشه.

ممنونم دوست خوبم

الیسما شنبه 20 تیر 1394 ساعت 18:10

انشاله مقاله ات اکسپت مى شه و ماجراى استاد هم به نفع شما درست مى شه
خوشحالم دوباره پیدات کردم دوست عزیزم
دلم براى صداى گرم و صحبت کردن دلنشینت تنگ شده

ممنونم عزیزم از لطفت
یادش بخیر چقدر زود گذشت از اون زمان
اونجا کمک خیلی زیادی به من کردید، هیچوقت فراموش نمیکنم.
ممنون که دوباره اومدید اینجا

زهرا شنبه 20 تیر 1394 ساعت 17:12

آره کلی خندیدم مجری کم مونده گریه کنه یا اونا رو بزنه...باحال بود مرسی

من که کلیپش رو کلا دانلود کردم تا هر از گاهی برای تقویت روحیه بزارم!

لیلی شنبه 20 تیر 1394 ساعت 15:06

سلام سمیرا جون
امیدوارم مقاله ات اکسپت بشه و جریان استادت هم هر طوری که به صلاحت هست پیش بره
اما در مورد اون لینکی که گذاشتی واقعا مردم از خنده
من شاید سر جمع 2 ساعت هم تلویزیون نگاه نمیکنم به همین دلیل خیلی از برنامه های پخش شده اطلاعی ندارم
اما در کل بخنننننننننننننننننننننننننننننند دددد تا که دنیا به روت بخنده عزیزم

سلام عزیزم
ممنونم از محبتت
منم اگر بخوام خیلی تلویزیون ببینم، همون خندوانه رو میبینم.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد