مزه زندگی یک دانشجوی دکتری

روزنوشته های یک دانشجوی PhD

مزه زندگی یک دانشجوی دکتری

روزنوشته های یک دانشجوی PhD

بعد از یکسال

امروز صبح وسط خوابم یه ایمیلی رو دیدم که چندان دلچسب نبود اما میشه بهش خیلی مثبت نگاه کرد. اونقدری هم ذهنم رو مشغول کرد که دو ساعت بعدی خوابم ناخودآگاه به اون فکر میکردم. پیامد اون ایمیل این بود که امروز کاری انجام ندادم که خودم از خودم احساس رضایت بکنم. اما خیلی به خودم سخت نمیگیرم، مشکلی نیست

امروز عصر با یکی از دوستان آمریکام به اسم مریم حرف زدم؛ البته برای دیدن خانواده اش دو ماهی اومده ایران. مدت کوتاهی اونجا با هم آشنا شدیم اما خیلی زود با هم صمیمی شدیم و حرف هم رو می فهمیم. از حرف زدن باهاش حس خوبی پیدا کردم.

شب هم بالاخره از اون دوستم قدیمیم خبری شد و روی وایبر پیغام داد. همون دوستی که وقتی آمریکا بودم در موردش نوشتم و شاکی بودم از اینکه چرا حتی یه خبر هم نگرفت. اولش برای جواب دادن بهش مردد بودم اما در نهایت بهش جواب دادم. تعجب کرد که 5 ماه هست که برگشتم و خبری ندادم. اما من هم حرفی در مورد گله و شکایتم ازش نزدم. میگفت با هم قرار بزاریم و بریم بیرون. بهش نه جواب مثبت دادم و نه منفی. یعنی ترجیح دادم با خودم فکر کنم و کنار بیام.

این روزها حالم یه مقدار گرفته است و فکر کردن به پارسال و این روزها اذیتم میکنه (پارسال 20 جولای بود که من رفتم آمریکا)؛ ترجیح میدم که اصلا بهش فکر نکنم، همونطور که همه عکس هام رو بایگانی کردم.

عکس کاور فی.سب.وک.م همون عکسی است که روز اول، یکی از بچه هایی که تو کلاس های تابستونی شرکت کرده بود، از من کنار دریاچه گرفت. عکس پروفایلم هم مربوط به دانشگاه است، روبروی ساختمون HUB. دلم نمیاد هیچکدوم رو عوض کنم و دوست دارم همینطور بی تغییر بمونن.

بگذریم....

در مورد قرار گذاشتن با دوستم، حس خوبی ندارم یعنی مشکلم اینه که خود دوستم و یکی دو نفر دیگه که در اونجا می بینمشون، همگی استرس دارن و من از منتقل شدن استرس و بر هم خوردن آرامش ذهنیم هراس دارم. همین چتی که با دوستم امشب کردیم، تمام حس خوبی رو که حرف زدن با مریم بهم منتقل کرد، از بین برد. 

امیدوارم که این روزها هم سریع تر بگذره 

نظرات 7 + ارسال نظر
زری چهارشنبه 31 تیر 1394 ساعت 21:03

سلام. خب من هم فکر میکنم معاشرت با آدمهای انرژی منفی علاوه بر اینکه حال آدم رو خراب میکنه اصلا برکت را از عمر و وقت و اندیشه آدم میگیره.

سلام زری جان؛ موافقم، چون انرژی منفی ذهن آدم رو میندازه تو یه حلقه باطل تفکری که هیچ سودی نداره و فقط ذهن رو مشغول میکنه بدون اینکه بخواد تولیدی داشته باشه

Maggie چهارشنبه 31 تیر 1394 ساعت 16:32

من خیلی وقتا دوستای موج منفی رو از خودم دور کردم ...


واقعاً توان تحملشون رو ندارم ، تا یکی دو سال پیش داشتم و همشم در تلاش بودم تغییر ایجاد کنم تو نگرششون !ولی دیگه براشون تلاش نمی کنم!!!

واقعیتش من قبلا باهاشون ادامه می دادم شاید چون از تنهایی می ترسیدم اما الان به خلوت خودم عادت کردم و حالا وارد کردن افراد به خلوت خودم یه کمی سخت شده!
حالا منفی بودن افراد دیگه این وضع رو سخت تر میکنه

انه چهارشنبه 31 تیر 1394 ساعت 11:48 http://asheghanebato.blogfa.com

اااا چرا برگشتین ایران؟

من برای فرصت مطالعاتی رفته بودم و باید برمیگشتم.

Ella سه‌شنبه 30 تیر 1394 ساعت 19:07 http://oceanic.blogsky.com

من هم فکر میکنم دوری از آدم هایی که انرژی منفی به زندگیمون وارد میکنن بهترین کاره!
ایشالا پست داک آمریکا می ری و از اونجا پست میذاری!

منم موافقم!
ممنونم از لطفت دوست خوبم

لیلی سه‌شنبه 30 تیر 1394 ساعت 17:49

سلام سمیرا جون
من همیشه توی این موارد که سر دوراهی بمونم و تردید داشته باشم به ندای درونیم گوش و عمل میکنم .اگر ببینم تنهایی برام مفیده قطعا و یقینا اون رو انتخاب میکنم حتی اگر کلی مخالفت هم همراه تصمیم باشه.

سلام عزیزم
آره، موافقم بیشتر از خوشایند دیگران آدم باید به فکر آرامش ذهنی خودش باشه (البته در شرایطی که موجب تضییع حقوق افراد دیگه نشه)

الیسما سه‌شنبه 30 تیر 1394 ساعت 15:09

منم با ترجیح تنهایی نسبت به دیدار افراد منفی کاملا موافقم.
انشاله این روزها با دلی خوش و سری سلامت زودتر میگذره و خیلی زود برای پست داک برمیگردی یو اس آ
از صمیم قلب از خدا میخوام به هر آرزویی که داری برسی عزیزم

ممنونم ازت دوست خوبم

زهرا سه‌شنبه 30 تیر 1394 ساعت 12:26

سمیرا جون کار خیلی خوبی میکنی که نری به دیدارشون..من خودم اونقدر از ادمای منفی استرسی تاثیر میگیرم که تا مدت ها حالم خرابه...ما که تفریح خاصی نداریم لااقل خودازاری نکنیم

موافقم
راستش خودم این تنهایی رو در مقابل با جمع شدن با افرادی که بهم استرس منتقل میکنن، بیشتر دوست دارم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد