مزه زندگی یک دانشجوی دکتری

روزنوشته های یک دانشجوی PhD

مزه زندگی یک دانشجوی دکتری

روزنوشته های یک دانشجوی PhD

باز هم مشغله

یکی از مشکلات اصلی من برای پنجشنبه ها، یکی از درس ها بود که من تا به حال درس نداده بودم و از طرفی با مباحث درس نیز آشنایی دقیقی نداشتم. بنابراین، جمع آوری مطالب یه سمت ماجرا بود و تهیه اسلاید هم یه سمت دیگه ی ماجرا. علت عدم آشنایی من با این درس هم اینه که این درس فقط برای بچه های کارشناسی ناپیوسته هست و کارشناسی های پیوسته این درس رو نمیگذرونن.

خوشبختانه هفته قبل، دیدم که بچه ها بخاطر مباحث قدیمی درس شاکی هستن و از من میخواستن که به جاش بهشون مطالب به روز رو بگم. این کار رو خیلی از دانشگاه ها انجام میدن، یعنی با هماهنگی با مدیر گروه، استاد درس چیزی بغیر از سرفصل وزارت علوم میگه و حداقل اینجوری بچه ها یه مقدار به روزتر میشن. واقعیتش من هم از این پیشنهاد خوشحال شدم اما به بچه ها گفتم که باید مدیر گروه تون موافقت کنه؛ من نمی تونم بدون کسب اجازه چنین کاری انجام بدم و درست نیست. از قضا مدیر گروه شون رو همون روز دیدم و باهاش صحبت کردم. اتفاقا از موضوع تغییر مباحث درس به مباحث به روز استقبال کرد و اینجوری شد که هم من خوشحال شدم و هم بچه ها!!

الان هم برای مباحث جدید، یه سری اسلاید جدید از روی اینترنت گرفتم و دیگه مشکل تامین مطلب برای این درس ندارم!! خدایا شکرت!!

دوباره کارهای این روزهای من بدجوری بهم ریخته هست؛ فردا هم 8 ساعت درس دارم و بعدش باید بشینم حسابی کار کنم.

برای کلاس زبان هم دارم به این موضوع فکر میکنم که بجای کلاس های ترمیک برم کلاس های free discussion چون اکثر مطالبی رو که در کلاس های ترمیک میگن من بلدم و صرفا میخوام تمرین مکالمه کنم. تا به حال کلاس free discussion نرفتم و نمیدونم چجوریه. یه تحقیق کامل میکنم و بعد برای ترم بعد تصمیم میگیرم. ممنون میشم اگر تجربه ای دارید، در اختیارم بذارید.

بعدانوشت (پنجشنبه ساعت 18:50). بالاخره این هفته هم تمام شد. حالا من می مونم با یه عالمه کار که روی هم تلنبار شده و مجلس روضه ای که فردا، تاسوعا، در خونه یکی از بستگان برپاست و نمیشه غایب شد.  

نظرات 7 + ارسال نظر
. چهارشنبه 13 آبان 1394 ساعت 10:37

سلام
ممنونم فرهیخته عزیز و بزرگوار.
نگرشی متعالی.
امیدوارم همیشه نگرش شما اینگونه ببمونه و گذر زمان باعث تغییرات فاحش رو به عقب نگرده.
که قطعا تغییرات لازمه هر حرکته.
و قطعا نظر شما بر ذهن خواننده شما هر چند که ناشناس باشین تاثیر گذاره استاد گرانقدر

سلام
ممنون از لطف شما

. شنبه 9 آبان 1394 ساعت 08:28

سلام
منظورم شما نبودین.
قصدم توهین جسارت نبود.
منظورم کل روند قضیه هست.
مداح های گرامی رو عرض کردم.
با استفاده از احساسات مردم..........
استفاده از دین و اعتقادات
دوست دارم نظرتون رو به عنان یک دانش آموخته سطح عالی جامعه و جوون بدونم. لطفا...

سلام
ببینید من دین اسلام عملی رو که در آمریکا در جریان هست، دوست دارم! چیزی که خودم لمسش کردم.
کسی دروغ نگه
مردم همدیگر رو دوست داشته باشن
بدنبال کلاه گذاشتن سر هم دیگه نباشن
به حرف هم اعتماد داشته باشن نه اینکه سند و مدرک برای هر چیزی بخوان
افراد برای عقاید شخصی و مذهبی آزاد باشن و کسی بخاطر نوع پوشش نکوهش یا تشویق نشه.
افراد از هم دزدی نکنن و بشه با آرامش خاطر وسایل رو در جایی گذاشت
و یه عالمه چیز دیگه...
در ضمن من هم نسبت به مداحان و روضه خوان ها خیلی دید خوبی ندارم؛ حرف های بی ربط زیاد میزنن. اگر مجلسی میرم، معمولا مجلس های خانوادگی هست و تلویزیون هم که کلا نگاه نمیکنم.

. سه‌شنبه 5 آبان 1394 ساعت 08:05

سلام
دوستان توضیحات کاملو دادن. ظاهرا دیر رسیدم استاد
راستش اصلا تو کتم نمیره اهل روضه و این حرفا باشی
حس میکنم چیزی جز سو استفاده از احساسات مردم نیست. البته ببخشید

سلام
این وبلاگ صرفا نوشته های شخصی من هست
به نظرتون وقتی بنده ناشناس می نویسم، چه سوء استفاده ای میتونم از احساسات مردم بکنم؟!

ارسلان شنبه 2 آبان 1394 ساعت 00:21 http://sahand3.wordpress.com

کلاس فری دیسکاشن خوبیش اینه که موضوع همونجا در جمع مطرح میشه و شما مجبوری هر چی بلدی همونجا به کار بگیری و این باعث میشه که خودت رو محک بزنی و اگر ضعفی باشه بری دنبالش که برطرفش کنی. بهتر از کلاس های ترمیک هست

ممنونم از ارائه تجربه تون.

تهران پنج‌شنبه 30 مهر 1394 ساعت 17:30

سلام.
ترم چندی شما؟ من که دارم رو پروپوزالم کار میکنم اصلا زندگی سخت شده.
کلاس های free discussion شاید اولش یه مقدار سخت باشه ولی بعدش میگن خوب میشه.

سلام
من جزو سنواتی ها هستم!! شمارش سال های تحصیلم از دستم در رفته!
دوره تعریف پروپوزال بدترین دوران دانشجویی هست؛ انشاالله به خوبی و خوشی براتون سپری بشه
در مورد کلاس free discussion هم ممنون.

دکترانوشت چهارشنبه 29 مهر 1394 ساعت 21:21 http://phdnevesht1392.blogsky.com/

فری دیسکاشن یک کلاسه که از قبل تاپیکش معلوم میشه و مباحثت رو می تونی دسته بندی کنی از قبل

بری و با دیگران بحث کنی
خ خوبه کلی استراکچر جدید یاد میگیری برای صحبت کردن
اگر با امادگی بری خوبه

ما اگر کلمه جدید هم داشتیم استاد رو تابلو می نوشت همه بدونند و اگاه شن و یاد بگیرن

با توجه به کامنت شما و دیگر عزیزان کلاس جذابی به نظر میرسه

خواننده قدیمی چهارشنبه 29 مهر 1394 ساعت 18:12

سلام. من میگم کلاس زبان رو تا زمان دفاعتون ول کنید و بعد از دفاع برید که راحت شده اید. سریال کافی نیست؟

سلام
رها کردن زبان یعنی برگشت به عقب
همین 7 ماهی هم که زبانم رو درست کار نکردم و کسی رو نداشتم که باهاش حرف بزنم، افت شدیدی کرده ام.
سریال رو من حداکثر 10 تا 20 دقیقه در روز می بینم و الانم که مشغله ام زیاده، هر روز نمی تونم ببینم.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد