مزه زندگی یک دانشجوی دکتری

روزنوشته های یک دانشجوی PhD

مزه زندگی یک دانشجوی دکتری

روزنوشته های یک دانشجوی PhD

آیا فردا در انتخابات شرکت میکنید؟

خیلی کوتاه میگم و میرم....

فردا انتخابات هست؛ امیدوارم که همگی در انتخابات شرکت کنید و به افرادی که فکر میکنید برتر هستند رأی بدید.

اگر احیانا به هر دلیلی قصد شرکت در انتخابات رو ندارید و اصلا تا به حال شرکت هم نکردید، به این فکر کنید که دوباره تندرو ها در مجلس رأی بیارن و طرح های جنجالی و آسیب زا رو یکی پس از دیگری مطرح و اگر بتونن تصویب کنن! به این فکر کنید که اگر شما مثلا به اسم تحریمِ انتخابات رأی ندید، افرادی مثل  x، y و ... که تندرو هستن به مجلس ورود میکنن و دردسرهای کشور تمومی نداره. یادتون بیاد اون طرح سه فوریتی رو که همین نماینده ها برای متوقف کردن مذاکرات امضا کرده بودن! یادتون بیاد اون روزی رو که آقای ظریف در حالی که روی ویلچر بود و برای به ثمر رسیدن مذاکرات تلاش میکرد، افراد تندروی مجلس نطق بر علیه ایشان میکردن و رسما از پشت تریبون به ایشون توهین میکردن. یادتون بیاد از وزیرعلوم که جلوی بورسیه های غیرقانونی و رانت ها ایستاد و چطور همین نماینده ها اون رو کنار زدن! 

مطمئنا زمان شنیدن تک تک این رفتارها ناخرسند بودید، پس حتما در انتخابات شرکت کنید تا تعدادمون از حامیان این افراد تندرو بیشتر بشه و نزاریم اینا به مجلس وارد بشن و نقش قیم مردم رو بازی کردن نه نماینده مردم رو!!

بیاین با هم کمک کنیم تا نزاریم افرادی مثل x که علاقمندان به کنسرت رو افراد هرزه میخونن و باعث تعطیلی کنسرت ها در کشور میشن، به رتبه های سیاسی بالا برسن!

یادتون باشه که یکبار همه با هم کمک کردیم و آقای روحانی رو رییس جمهور کردیم!! اگر اون روز این همبستگی رو نداشتیم، به قول جک های منتشر شده در فضای مجازی، آقای .... رییس جمهور بود و الان هم در حال حفر خندق دورتادور کشور بودیم!!

امیدوارم که فردا مجلس از دست تندروها بیاد بیرون و مردم یه مقدار رنگ آرامش سیاسی رو هم ببینن.

نظرات 13 + ارسال نظر
ساناز سه‌شنبه 11 اسفند 1394 ساعت 01:41

نمی دونم روز انتخابات تهران بودی یا مشهد. ولی نتایج مشهد نشون می ده که مشهدی ها گند زدن.

مشهد بودم و قبول دارم حسابی گند زدن!!
با این حال تا جایی که اطرافیانم رو موقع رأی دادن دیدم، بیشترشون به اصطلاح طلبان رأی میدادن. نمیدونم چه اتفاقی این وسط افتاده؟!
بهرطریق، نماینده های تهران که درست و حسابی باشن، بقیه هم درست میشن؛ امیدوارم!

دیمن دوشنبه 10 اسفند 1394 ساعت 19:39

سلام
سلام من و خانوادم ۷ و نیم صبح اول رفتیم رای دادیم نفر اول بودیم. بعدش از اونجا مستقیم رفتیم کوه
هرچند که متاسفانه نکاندیدمون رای نیاورد. اما به تمام دوستان توصیه میکنم که مسیری رو که انتخاب کردن ادامه بدن شما نماینده ها رو فرستادید مجلس حالا با پیگیری مطالباتتون سعی کنید با نظارتتون نماینده ها رو از فساد و پارتی بازی و.... دور کنین. پس اولین کاری که واجب اینکه محل دفتر و راهای تماس با نمایندهای شهر تون رو یاد بگیرید و حتی توی رشته تخصصی تون برای بهترشدن اوضاع راهنمایی و مشاوره بدید. مطالبات محیط زیستی و بهداشتی و اشتغال رو از اونها پیگیری کنید.
به امید ایرانی آبادتر ، شادتر، سالمتر، پاکتر، که بتونه از توانایی هاو استعداد جوانانش در داخل کشور استفاده کنه

سلام دوست خوبم
پیشنهاد خوبی دادید، ممنون

بهزاد یکشنبه 9 اسفند 1394 ساعت 10:08

دقیقا موافقم باهاتون.....خوشبختانه تا اینجا که نتایج اعلام شده یه مجلس متعادل و معقول خواهیم داشت به دور از هرگونه شارلاتانیزمی هایی که در دوره ی قبل دیدیم.

زهرا یکشنبه 9 اسفند 1394 ساعت 00:55

دیر اومدم اینجا سرم شلوغ بود. ولی منم رای دادم و خداروشکر قزوین اصلاح طلبا برنده شد و خداروشکر بازم که مجلس از تند رو ها کمی فاصله گرفت. امیدوام امیدمون پررنگ تر بشه وشرایط بهتر

زری شنبه 8 اسفند 1394 ساعت 18:29

سمیرا جان الان که پستت رو خوندم تقریبا اسامی بالا اومده و اصلاح طلبان رای آورده اند
اما در خصوص پستت، من هم کاملا با تو موافقم ، ما تنها ابزارمون برای تغییر آینده ی مملکتمون رای دادن به اصلاح طلبا بود و اگر از اون هم استفاده نمیکردیم پس هیچ حقی نداشتیم بعدا ابراز ناراحتی کنیم و غر بزنیم.
خطاب به دوستی که گفته بود تعجب میکنه ما نشناخته رفتیم و به لیست رای دادیم چون فلان شخص گفته، عزیزم اگر نمیدونی اوضاع مملکت چقدر بیریخته، بدون که ما حتی در انتخابات خبر کان به ری * شهر رای دادیم که در زمان انتخابات خا تمی کلی نقدش کردیم و کلی ایراداتش را ریخته بودیم رو دایره !!! حالا رفتیم بهش رای دادیم فقط به یک دلیل تنها به این دلیل که نذاریم شخصی بدتر از اون روی کار بیاد و همه ی سعیمون رو کردیم که جلوی فاجعه را بگیریم.
دوست عزیزم، خیلی کار سختی بود که با دل پر و دل چرکینی اسم کسی را در برگه ی انتخابات بنویسی که خودت به ایراداتش واقفی ، ولی ما این کار رو کردیم چون میدانستیم اگر این کار رو نکنیم دو سال دیگه فاجعه ی رییس جمهوری 8 ساله ی احمد نزاد تکرار میشه. این از ساده لوحی ما نبود، چاره ای نداشتیم با انتخاب بدتر جلوی فاجعه را گرفتیم. اینقدر اوضاع بد بود که حتی انتخاب بین بد و بدتر نبود، بلکه انتخاب بین بدتر و فاجعه بود:(

. شنبه 8 اسفند 1394 ساعت 08:49

بهترین جواب به دوستان کامنت گذاشته ، سکوت است که شما بخوبی این عمل را انجام دادین. سپاس

سمانه جمعه 7 اسفند 1394 ساعت 23:19

سلام سمیرا جان.

من که دستم کوتاهه و رای نمی تونم بدم، اما در فضای مجازی خیلی "به تمامی افراد دو لیست رای خواهم داد" سر و صدا کرده.
من واقعا تعجب می کنم که نشناخته چه طور می تونه آدم به کسی رای بده؟! همین طوری چشم بسته و به تمامی افراد هر دو لیست؟!! حالا چون صرفا آقای ایکس گفته؟

(می دونم شما همین چیزی توی وبلاگت ننوشتی، اما چون می دونم خیلی ها این طور فکر می کنن گفتم اینحا بگم! )

به نظر من به گاو بندی بیشتر شبیه میشه تا انتخابات!

امیدوارم آدم های دلسوز بیان سر کار حالا از هر قشری و جناحی.

LO0OVE جمعه 7 اسفند 1394 ساعت 18:36 http://maloosak.69.mu

خیلی از سایتتون خوشم اومد موضوعاتشو متنوع ترکنین بهتره

از ته دل خیلی دوست دارم شما هم به من سر بزنید
6518

Zahra جمعه 7 اسفند 1394 ساعت 14:32

سلام خانم دکتر
تعجب میکنم از حرفای شما ،البته کم و بیش حرفاتون بعد از اومدن از أمریکا تغییراتی داشته
از ساده انگاری هست که فکر کنیم با روی کار اومدن إصلاح طلبان مملکت گل و بلبل میشه چنان که مستحضرید تو این سالها میدون واسه هر دو طرف بوده و هیچ تغییرات چشمگیری تو حال و رفاه مردم پیش نیومده من طرفدار هیچ جناحی نیستم و فقط قراره رأی یدم به اون کسی که اصلح تَر میبینم حالا جز هر جناحی باشه
طبق نظرات دوستمون از هیچکس بت نسازین

سایه جمعه 7 اسفند 1394 ساعت 13:54

مرسی از این نوشته خوب... من کاملا با شما موافقم. و رفتم و به اصلاح طبان معدود شهرم رای دادم. امیدوارم بتونیم مجلس رو از دست به اصطلاح تندروهای بنیادگرا نجات بدیم. واقعا امیدوارم...

یک دکتر جمعه 7 اسفند 1394 ساعت 07:30

سلام. من از نوشته های شما همیشه لذت می برم. اما در تعجبم کسی با سطح تحصیلات و سواد شما با ادبیات سیاسی کوچه و بازار ی که نه، بلکه با ادبیات یک سری شبکه های مجازی حرف بزند. یادمان باشد سیاست و رفتارهای سیاسی پیچیده تر از اونی هستند که ما فکر می کنیم. عبارت تندرو و کندرو ساخته برخی هاست که نمی خواهند در این کشور وحدت باشد.
ما باید رای بدهیم چون به این کشور و انقلاب وفاداریم. اما اگر آقای X هم حرفی زده است ولو اشتباه باشد، یک خانم دکتر باید حرف اشتباه را نقد کند و دلیل علمی بیاورد. قبول کنیم که وضعیت موسیقی کشورمان چنگی به دل نمی زند ( البته اگر مسلمانیم و مومن به تمام آیات و به فرهنگ ایرانی علاقه مندیم) من هیچگاه نمی توانم رفتارهای جلف و سخیف افراد به اصطلاح هنرپیشه و برخی دخترکان اوازه خوان بزک کرده‌ی به اصطلاح موسیقی دان که از نظر من این کلمه در حد و قواره این ها نیست، را با رفتار شیعی تطبیق دهم.
من همیشه به این فکر می کنم که اگر روزی حکومت به دست امام زمان باشد. ایا ایشون با خانواده خود در کنسرت موسیقی با همین سبک که که در کشور ما برگزار می شود ( با رفتارهای عجیب برخی ) شرکت خواهند کرد.
ملاک شما از رفتار افراد به عنوان یک مسلمان عاشق امام رضا باید مطابقت بر دین باشد نه حرف و یا عمل فلان عالم که البته مرجع تقلید شما نیست و رهبر
کشور هم نیست.
پرستیدن 100 درصد هرفرد غیر معصوم اشتباه است، دکتر ظریف هم همین طور هستند، اجازه بدهید که برخی او را نقد کنند و قهرمانی نسازید که بعدا نتوانیم از رفتارهایش به طور کامل دفاع کنیم. رفتار سیاسی و بلوغ سیاسی به دست تحصیل کردگان درست می شود. اگر مغرضین بگذارند.
ببخشین زیاد شد.

watershed پنج‌شنبه 6 اسفند 1394 ساعت 23:16

تجربه به من ثابت کرده بیشتر از هر دشمنی باید از خودی که ضد منافع ملت هست ترسید. که فعلا صدا و سیما و تندروهای احمدی نژادی هستن، هست بر علیه هر حزب و نماینده و فردی تبلیغ کرد مشخص میشه که اون فردی دلسوزی برای کشوره که صداسیما میخواد وارونه جلوه ش بده. البته من حزب برای انتخاب نماینده ملاکم نیست. پایبندی و شناخت اون از اصول منابع طبیعی و محیط زیست ملاک من هست مال هر حزبی که باشه.رای ندهیم!(1) 

بعضی ها می گویند رای نمی دهیم چون ما با سیاست کاری نداریم!... فیلسوف های قشنگ! رای ندادن شما دقیقاً یک رفتار سیاسی است. یک پاس گل اشتباه به کسانی که خوشحال می شوند کسی رای ندهد. چون آنها با آرای اندک شان راحت تر پیروز می شوند.

رای ندهیم! (2)

بعضی ها می گویند رای نمی دهیم چون رای دادن ما فایده ای ندارد!... رضا کیانیان امروز جمله ای گفت که ازسخنرانی های کسل کننده هزار سیاستمدار هوشمندانه تر بود: اگر رأى من و تو تأثیرى در انتخابات نداشت، چرا گروه گروه را رد صلاحیت مى‌کنند که مبادا انتخاب شوند؟

رای ندهیم! (4)

بعضی ها می گویند رای نمی دهیم چون خسته شده ایم! ... دلاوران! از کی تا حالا با رای ندادن و عدم مشارکت خستگی یک ملت رفع شده است؟ راهکار بهتری برای رفع خستگی نمی شناسید؟ قول می دهید فردا نگوئید حرف های فلان نماینده از زندگی خسته مان کرد؟...رای بدهید و نگذارید خستگی آفرینان و یاس پراکنان فاتح مجلس شوند. 

رای ندهیم! (5)

بعضی ها می گویند رای نمی دهیم چون این ممکلت با رای درست شدنی نیست؟ ... قهرمانان سلحشور! راهکارتان چیست؟ انقلاب؟ مخالفت مدنی؟... شوخی نکنید! شما که این حرف را می زنید اصولاً جسارت این کارها را ندارید. مملکت را با گلوله و چماق نمی سازند. به سرنوشت سوریه و مصر نگاه کنید. به فرانسه، به آلمان و به بلژیک نگاه کنید. راه آزادی و آبادی از کتابخانه می گذرد نه از نعره های کف خیابان!

رای ندهیم!(6)

بعضی ها می گویند رای نمی دهیم چون از هیچ چیز اینجا خوش مان نمی آید! ... تاوان خوش نیامدن شما را میلیون ها نفر دیگر می دهند که این کشور را دوست دارند. حتی اگر دیوارش سر می شکند، خیابانش پر از دست انداز است و شیشه هایش شکسته، اینجا سرزمین مادری ماست ... ایران کشور ماست. هرکجای دیگر دنیا بروید «مهاجر» هستید.
تجربه به من ثابت کرده بیشتر از هر دشمنی باید از خودی که ضد منافع ملت هست ترسید. که فعلا صدا و سیما هست بر علیه هر حزب و نماینده و فردی تبلیغ کرد مشخص میشه که اون فردی دلسوزی برای کشوره که صداسیما میخواد وارونه جلوه ش بده. البته من حزب برای انتخاب نماینده ملاکم نیست. پایبندی و شناخت اون از اصول منابع طبیعی و محیط زیست ملاک من هست مال هر حزبی که باشه.
رای ندهیم!(1) 

بعضی ها می گویند رای نمی دهیم چون ما با سیاست کاری نداریم!... فیلسوف های قشنگ! رای ندادن شما دقیقاً یک رفتار سیاسی است. یک پاس گل اشتباه به کسانی که خوشحال می شوند کسی رای ندهد. چون آنها با آرای اندک شان راحت تر پیروز می شوند.

رای ندهیم! (2)

بعضی ها می گویند رای نمی دهیم چون رای دادن ما فایده ای ندارد!... رضا کیانیان امروز جمله ای گفت که ازسخنرانی های کسل کننده هزار سیاستمدار هوشمندانه تر بود: اگر رأى من و تو تأثیرى در انتخابات نداشت، چرا گروه گروه را رد صلاحیت مى‌کنند که مبادا انتخاب شوند؟

رای ندهیم! (4)

بعضی ها می گویند رای نمی دهیم چون خسته شده ایم! ... دلاوران! از کی تا حالا با رای ندادن و عدم مشارکت خستگی یک ملت رفع شده است؟ راهکار بهتری برای رفع خستگی نمی شناسید؟ قول می دهید فردا نگوئید حرف های فلان نماینده از زندگی خسته مان کرد؟...رای بدهید و نگذارید خستگی آفرینان و یاس پراکنان فاتح مجلس شوند. 

رای ندهیم! (5)

بعضی ها می گویند رای نمی دهیم چون این ممکلت با رای درست شدنی نیست؟ ... قهرمانان سلحشور! راهکارتان چیست؟ انقلاب؟ مخالفت مدنی؟... شوخی نکنید! شما که این حرف را می زنید اصولاً جسارت این کارها را ندارید. مملکت را با گلوله و چماق نمی سازند. به سرنوشت سوریه و مصر نگاه کنید. به فرانسه، به آلمان و به بلژیک نگاه کنید. راه آزادی و آبادی از کتابخانه می گذرد نه از نعره های کف خیابان!

رای ندهیم!(6)

بعضی ها می گویند رای نمی دهیم چون از هیچ چیز اینجا خوش مان نمی آید! ... تاوان خوش نیامدن شما را میلیون ها نفر دیگر می دهند که این کشور را دوست دارند. حتی اگر دیوارش سر می شکند، خیابانش پر از دست انداز است و شیشه هایش شکسته، اینجا سرزمین مادری ماست ... ایران کشور ماست. هرکجای دیگر دنیا بروید «مهاجر» هستید.

جویا پنج‌شنبه 6 اسفند 1394 ساعت 22:56

اونها تندرو نیستند، بلکه اگر کسی بخواد طبق حقایق رفتار کنه، باید همونطور تصمیم بگیره. بیشتر توضیح نمیدم چون اینجا جاش نیست
فقط بهتون پیشنهاد می کنم غیر از جمع خودتون، حرفهای یک سری افراد دیگه که منطقی هستند (و معروف و قابل اعتمادند) رو هم بشنوید تا از این حرفهایی که خیلیهاش اولین بار از زبان دشمنان ایران صادر شده، فاصله بگیرید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد