مزه زندگی یک دانشجوی دکتری

روزنوشته های یک دانشجوی PhD

مزه زندگی یک دانشجوی دکتری

روزنوشته های یک دانشجوی PhD

تنظیم برنامه

یه وقت هایی که تنوع کارهام بالا میره بدجوری قاطی میکنم؛ یعنی نمیدونم از کجا و از کدوم شروع کنم و روی هر کدوم چقدر وقت بزارم تا بتونم همشون رو در صورت داشتن ددلاین سر وقت تموم کنم. این وسط باید حداقل یه هفته هم برم تهران و از طرفی میخوام به نمایشگاه کتاب تهران هم برسم. همچنین تا جایی که امکان داره، کلاس زبان هم غیبت نکنم. ددلاین یکی از پروژه ها هم حوالی 10 اردیبهشت هست و از طرف دیگه از هفته آینده پروژه دکتر ش و Ian هم به نظرم مجددا شروع میشه که بدجوری من رو درگیر خودش میکنه. تازه جدای از اون، پروژه نیمه تمام اون مدت فرصت مطالعاتی هم شروع شده و باید روی اون هم وقت بزارم. خلاصه امروز صبح همه اینا رو با خودم مرور کردم و حسابی قاطی کرده بودم. در نهایت به این نتیجه رسیدم که اول یه تقویم 95 بزارم جلوم، بعد ددلاین ها و برنامه هام رو بنویسم تا بتونم تاریخ ها رو با هم هماهنگ کنم. خروجی این کار بسیار عالی بود برام چون فهمیدم اون پروژه ای که ددلاینش حوالی 10 اردیبهشت هست، مسلما باید حدود 10 روز زودتر تمام بشه یعنی اول اردیبهشت. پنجشنبه 16 اردیبهشت تعطیلی هست و از طرفی نمایشگاه کتاب تهران از 15 تا 26 اردیبهشت هست؛ پس میتونم سفر تهران رو در بازه زمانی 14 تا 21 اردیبهشت برنامه ریزی کنم بگونه ای که فقط یه جلسه کلاس زبان رو از دست بدم. بقیه پروژه ها رو هم باید لابلای همین برنامه انجام بدم و فعلا زمان خاصی براشون نیست. خلاصه این نوشتن روی کاغذ بهم نشون داد موقعیتم بر خلاف تصور خودم، خیلی هم پیچیده نیست.

زمانی که تعدد و تنوع کارهاتون زیاد هست، نوشتن اونا روی کاغذ بهتون توصیه میکنم. اونا رو بنویسید و اگر محدودیت زمانی در مورد هر کدوم شون هست رو هم جلوشون بنویسید و بعد بر اساس محدودیت های زمانی مرتب شون کنید. نوشتن کارها روی کاغذ علاوه بر اینکه به نظم خودتون کمک میکنه، موجب آرامش هم میشه چون با چشم خودتون وضعیت رو می بینید و تو ذهنتون فکر و خیال اضافی نمیکنید. اگر عادت ندارید این کار رو انجام بدید، یه بار این کار رو امتحان کنید، مطمئنم که نتیجه مثبتش رو حس خواهید کرد.

نظرات 3 + ارسال نظر
دکترانوشت یکشنبه 15 فروردین 1395 ساعت 10:48 http://phdnevesht1392.blogsky.com/

سلام عزیزم
سال نو مبارک

من هم از روش نوشتن استفاده می کنم خیلی هم خوبه

سال خوبی داشته باشی

سلام دوست خوبم؛ ممنون
من هم سال جدید رو تبریک میگم

زری یکشنبه 15 فروردین 1395 ساعت 08:44

سلام سمیرا جان، سال نو مبارک. بعد از دو هفته دوری از اینترنت امروز فرصت و امکانش بود که بیام وبلاگت:) باز هم روزهای پر انرژی ات را خوندم
امیدوارم برای همه مون سال 95 سال پر برکت و موفقیت باشه

سلام عزیزم
ممنونم
امیدوارم سال خیلی خوبی داشته باشید.
تحمل دوری از اینترنت واقعا سخته؛ من تو مسافرت با اینترنت ذغالی همراه اول کار میکردم که کلی حرصم رو درآورده بود.

نگار شنبه 14 فروردین 1395 ساعت 22:51

سلام سمیرا جان. ان شاالله سال خوبی داشته باشی. شیرینی دفاع دکتراتم بهمون بدی

سلام عزیزم
ممنونم از لطفت
انشاالله سال پر خیر و برکتی باشه برات.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد