مزه زندگی یک دانشجوی دکتری

روزنوشته های یک دانشجوی PhD

مزه زندگی یک دانشجوی دکتری

روزنوشته های یک دانشجوی PhD

شروع ترم زبان

امروز کلاس زبان جدید رو شروع کردم؛ البته دو تا دوره متفاوت رو همزمان با هم شروع کردم چون کلاس هاش دقیقا پشت سر هم هستن و از اونجایی که راه این موسسه دور هست، به این نتیجه رسیدم که حالا که دارم میرم، دو تا کلاس پشت سر هم برم. هنوز 4 جلسه از کلاس قبلی از ماه اسفند هم مونده که دو هفته ای انشاالله تموم میشه. اینجوری که برای خودم کار درست کردم، تا آخر اردیبهشت یه فشار مضاعف رو باید تحمل کنم اما از اونجایی که با علاقه شخصی بوده فکر کنم بتونم از عهده اش بر بیام. یکی از کلاس هایی که نوشتم کلاس ترمیک معمولی هست و دیگری مکالمه پیشرفته؛ سه روز در هفته،عصر  روزهای فرد. امروز جلسه اول هر دو کلاس تشکیل شد، از استادها راضی بودم و حس خوبی نسبت بهشون داشتم. برنامه شون رو برای ترم تشریح کردن که نسبتا برنامه سنگینی هست ولی فکر کنم در کنار کار و پروژه خودم و پروژه دکتر ش بتونم از پسِشون بربیام.

نظرات 3 + ارسال نظر
احسان شنبه 21 فروردین 1395 ساعت 11:01 http://hdana.blog.ir/

از راهنمایی تون بی نهایت سپاسگزارم

خواهش میکنم.
موفق باشید.

احسان پنج‌شنبه 19 فروردین 1395 ساعت 06:59

خیلی ممنون از پاسختون

خواهش میکنم
موفق باشید

احسان چهارشنبه 18 فروردین 1395 ساعت 08:54 http://hdana.blog.ir/

سلام
وقتتون بخیر
من خودمم تصمیم گرفتم سلف استادی بخونم زبان رو
و فرصت کلاس ندارم
زبانمم خیلی قوی نیست
کلاس چقدر مهمه به نظر شما؟
میتونم بدون کلاس نرفتن در حد آیلتش کارکنم؟

سلام
به نظر من با self-study و دیدن مداوم فیلم و گوش کردن پادکست خیلی خیلی سریعتر از کلاس زبان میتونید زبان تون رو تقویت کنید و سطح تون رو به Intermediate و بالاتر برسونید. کلاس زبان رفتن برای سطح های پایین خیلی وقت گیر هست.
با این حال، وقتی به مراحل بالاتر میرسید، می بینید که در عین حالی که کلی لغت های مختلف بلد هستید، از اونها بطور کامل نمی تونید در مکالمه تون استفاده کنید و حتی موقع مکالمه بطور غیرمنتظره ای تپق می زنید. بنابراین برای سطوح بالا و حرفه ای بهتون توصیه میکنم از کلاس زبان کمک بگیرید تا یه نفر بتونه اشکالات شما رو تصحیح کنه.
برای آیلتس تا جایی که من شنیدم، با self-study میتونید همه چیز رو یاد بگیرید؛ اما اون آخرش برای بحث speaking و writing بهتره یه نفر در کنارتون باشه تا اشکالات شما رو برطرف کنه.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد