مزه زندگی یک دانشجوی دکتری

روزنوشته های یک دانشجوی PhD

مزه زندگی یک دانشجوی دکتری

روزنوشته های یک دانشجوی PhD

بی حوصلگی

امروز عصر به بعد کلا یه جوریم؛ خودم حس میکنم که اخمهام تو هم هست اما دلیلش رو نمیدونم. احساس بی انگیزگی و بی حوصلگی دارم و با اینکه به زور خودم رو پای کارهام نگه میدارم، رغبتی به انجام شون ندارم. اگر بخوام علت یابی دقیق بکنم، رویدادهای زیر میتونه تاثیر داشته باشه:

دیشب به یکی از دوستام برای تنظیم مودمش کمک کردم و بخاطر این موضوع تا حوالی ساعت 3 بیدار بودم و صبح هم خواب کافی نداشتم؛ با اینکه عصر یکی دو ساعتی خوابیدم، اما روی فرم نیامدم و فکر میکنم یکی از دلایل بی حوصلگیم همین خواب نصفه و نیمه باشه.

دلیل دیگه میتونه این کاری باشه که برای پروژه دکتر ش دارم انجام میدم و دوستش ندارم. البته از 5 بخش، طی دیروز و امروز 3 بخش رو تموم کردم و از دو بخش باقیمونده، یکیش خیلی کوتاهه و زمان نمی بره. با این حال اصلا حوصله انجام دادن بقیه اش رو ندارم؛ میزارم برای فردا.

فردا دوباره کلاس زبان دارم و قاعدتا باید مطالعه کنم اما حس اون رو هم ندارم! این روزها دارم برای تموم شدنش روز شماری میکنم.

الان یه نیمساعتی خودم رو با زبان سرگرم میکنم و بعدش یه فیلم میزارم شاید که سر حال بشم.

پ.ن. فردا روز معلم هست اما من متاسفانه هیچ رغبتی ندارم که به استادهام تبریک بگم. مطمئنا خودم رو مجبور به این کار میکنم، اما ته دلم رضایت قلبی ندارم.

نظرات 4 + ارسال نظر
سمانه سه‌شنبه 14 اردیبهشت 1395 ساعت 05:38

سلام سمیرا جان
من هم اولش از روی وظیفه ایمیل زدم و تبریک گفتم اما بعدش که پاسخ تشکر ایملشون رو دریافت کردم خوشحال شدم و حس خوبی گرفتم

سلام سمانه جان
من هم دقیقا همین کار رو کردم. جالب اینجاست که من به سه نفر ایمیل فرستادم: استاد راهنمام، استاد مشاورم و استاد راهنمای ارشدم. فقط استاد راهنمای ارشدم پاسخ ایمیل رو داد.

Maryam h دوشنبه 13 اردیبهشت 1395 ساعت 19:49 http://words-world.blogsky. com

اخـــی عزیــــزم
خیلی کم پیش میاد بی حوصله ببینمت
برگرد ب همون سمیرای پرانرژی خودمون!!

ممنونم دوست عزیزم
این روزها ذهنم خیلی مشغوله و متاسفانه همشون حواشی زندگی هستن

زهرا دوشنبه 13 اردیبهشت 1395 ساعت 10:49

سلام دوست عزیزم، سوال داشتم ازت، میبخشی فرصت مطالعاتی که داشتی چقدر هزینه داشت برات؟ راستش خیلی نیاز دارم که برم و یکم ازین فضا دور بشم ولی نمیدونم چقدر از لحاظ مالی برام ....اصلا تواتشو خواهم داشت یا نه. ممنون

سلام زهراجان
هزینه فرصت مطالعاتی دقیقا بستگی داره که داری کجا میری. ممکنه ترکیه بری با هزینه کلا 20 میلیون یا بری یه شهر معمولی آمریکا با هزینه 25 میلیون یا بری یه شهر بزرگ آمریکا با هزینه 40 میلیون.
(البته در صورتی که بورس هستید، وزارتخونه همش رو میده و در غیر اینصورت نصفش رو پرداخت میکنه)
اگر بتونی بری، خیلی عالی میشه؛ ذهنت خیلی خیلی بازتر میشه.

. یکشنبه 12 اردیبهشت 1395 ساعت 07:42

سلام
روزتون مبارک استاد عزیز

سلام دوست عزیزم
ممنون از لطف شما

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد