مزه زندگی یک دانشجوی دکتری

روزنوشته های یک دانشجوی PhD

مزه زندگی یک دانشجوی دکتری

روزنوشته های یک دانشجوی PhD

تماس

وقتی با یه نفر ناشناس که فکر میکنی میتونه تو زندگیت مهم باشه، تماس میگیری اما جواب خاصی ازش نمیگیری، آدم دلگیر که نه شاید یه مقدار اولش ناراحت بشه. بعد برای اینکه خودش رو راحت کنه، میگه به دَرَک و سعی میکنه ماجرای تماس رو کلا فراموش کنه.

حالا وقتی همون نفر بعد از یه هفته با آدم تماس میگیره، حس خیلی خوبی داره!

من الان همون آدمی هستم که باهاش تماس گرفتن!

التماس دعای بسیار

راستی امروز دومین سالگرد خروج از کشور هست؛ زمان خیلی خیلی زود میگذره.

نظرات 6 + ارسال نظر
ممنون از پاسخت چهارشنبه 6 مرداد 1395 ساعت 22:03

البته برای پست داک من دیدم افرادی رو که کشوری غیر از کشور فرصت مطالعاتیشونو انتخاب کردن....
من از دانشگاهی تو انگلیس ایمیل پذیرش دارم که توش گفته شده روزی 5 یورو میتونن تو این مدت پرداخت کنند. این مقدار کافیه؟؟؟ (البته معلومه که کافی نیست، اما منظورم اینه که چقدر باید باشه که کافی باشه؟) مسلماً هزینه ها تو هر کشوری با کشور دیگه فرق می کنه. اما در مجموع میشه یه برآوردی داشت....

بله این درسته؛ اما اعتبار آمریکا و کانادا تو رشته های فنی یه چیز دیگه است. با این حال این موضوع کاملا به رشته ربط داره و قابل تعمیم دهی نیست.
5 یورو در روز مقدار خیلی کمی هست و شاید فقط هزینه خورد و خوراک یه روز بشه. اگر این 5 یورو رو اونا میدن، مطمئنا از هیچی بهتره. کمک هزینه وزارت علوم رو نمیخواید بگیرید؟ برای برآورد هزینه ها باید از افراد ساکن در اونجا کمک بگیرید.

ادامه پرسش چهارشنبه 6 مرداد 1395 ساعت 13:22

- من برای فرصت مطالعاتی کشور انگستان مد نظرم بود، اما متوجه شدم که کمک هزینه ای از طرف وزارت علوم برای رفتن به این کشور پرداخت نمیشه. برام مهمه کشور انگلیسی زبان باشه، اما ویزا گرفتن برای آمریکا و کانادا به نظر خیلی سخت میاد. شما کدوم کشور رفتید برای ویزا گرفتن؟ و آیا راحت بود؟ (اینکه تنهایی پاشید برید یه کشور دیگه و برسید به محل مورد نظر و برگردید و.... فقط برای یه ویزا؟ و احتمالاً زمان زیادی هم طول میکشه تا جواب بدن برای ویزای این دو کشور؟)
(نمی دونم برای کشورهایی مثل ایرلند و اسکاتلند کمک هزینه پرداخت میشه یا اینها هم جزو انگستان محسوب میشن؟!)

- با توضیحاتی که دادید، یعنی وزارت علوم پول رو بعد از برگشت پرداخت می کنه و کلیه هزینه ها رو باید خودمون تأمین کنیم؟

مسلما یه مقدار هزینه ها بابت رفتن به یه کشور سوم بالاتر میره اما ارزشش رو داره. من رفتم دبی و ویزام هم سه هفته ای آماده شد. مدت صدور ویزا اصلا حساب و کتاب نداره، یه وقت در جا میدن، یه وقت هم یک ماهه میدن و یه وقتی هم 3-4 ماه طول میکشه. اگر براتون سخته که به یه کشور سوم برای گرفتن ویزا برید، استرالیا گزینه خوبی هست با این حال در جریان باشید که رفتن به کانادا یا امریکا یه سری امتیازاتی داره که بعد از فارغ التحصیلی چنانچه بخواید برای پست داک اقدام کنید، متوجه اهمیتش میشید.
در مورد پول، فردای همون روزی که من رفتم با پول خودم ارز مبادله ای رو گرفتم، دانشگاه حواله پرداخت نصف اون پول (چون من بورس نبودم) رو بهم داد و دو سه روز بعد نقد شد. اما پول بلیت هواپیما رو نصفه دادن و وقتی برگشتم مابقی پول بلیت و پول بیمه رو بهم دادن.
در آخر، دوست عزیزم توجه داشته باشید که من دو سال قبل رفتم فرصت مطالعاتی و از اونجایی که سازمان امور دانشجویان خیلی پویاست و هر ماه قوانین و نوع اجرای قوانین رو عوض میکنن، باید از بچه هایی که همین امسال دارن میرن دقیق ترش رو بپرسید.

پرسش سه‌شنبه 5 مرداد 1395 ساعت 23:37

شما برای فرصت مطالعاتی که رفتید، از کمک هزینه وزارت علوم استفاده کردید؟

آره. کمک هزینه فرصت مطالعاتی به ازای هر کشور فرق میکنه مثلا برای آمریکا ماهی 1001 یورو بود که حداکثر برای 6 ماه پرداخت میشه. این 1001 یورو رو ارز مبادله ای بهتون میدن که پولش رو خودتون میدید. بعد اگر بورسیه باشید، هر مقدار مبلغ ریالی که پرداخت کرده باشید، بهتون میدن و اگر بورسیه نباشید، نصف اون مبلغ ریالی رو بهتون پرداخت میکنن.

ستاره یکشنبه 3 مرداد 1395 ساعت 18:43

سلام خانم دکتر من کلاس هفتمم به شدت عاشق پزشکی ام . می خوام بدمنم شما می تونین من را در رسیدن به این هدف راهنمایی کنین .
با تمام وجود ازتون خواهش می کنم .

سلام دوست عزیزم
متاسفانه من نمی تونم کمکی بهت بکنم چون رشته من فنی مهندسی هست و نه پزشکی.
امیدوارم که به آرزوهای قشنگت برسی.

احسان یکشنبه 3 مرداد 1395 ساعت 10:00 http://hdana.blog.ir/

سلام
تبریک میگم
جسارتا تقدیم شما:

آرزویم این است:
نرود اشک در چشم تو هرگز مگر از شوق زیاد..
نرود لبخند از عمق نگاهت هرگز...
و به اندازه ی هرروز تو عاشق باشی...
عاشق آن که تو را میخواهد..
و به لبخند تو از خویش رها میگردد..
و تو را دوست بدارد.
به همان اندازه...
که دلت میخواهد...!

سلام
ممنون از لطف شما

خواننده شنبه 2 مرداد 1395 ساعت 19:03

سلام خانم دکتر به سلامتی میخواین ازدواج کنین؟

سلام
نه؛ از این خبرا نیست

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد