مزه زندگی یک دانشجوی دکتری

روزنوشته های یک دانشجوی PhD

مزه زندگی یک دانشجوی دکتری

روزنوشته های یک دانشجوی PhD

زمینه جدید

به دلایلی دارم یه زمینه جدید رو در حوزه کاریم شروع میکنم. از دیروز تقریبا شروع کردم اما از همون دیروز بغیر از چند مفهوم ساده، راه به جایی نبرده ام. کلا موضوع رو متوجه نمیشم و از طرفی راجع به این موضوع ویدئوی آموزشی خاصی هم پیدا نمیکنم. بدتر از اون اینه که تا به حال کتاب ها و مقاله های زیادی رو زیر و رو کرده ام اما باز هم همچنان در این موضوع گیر هستم و دارم درجا میزنم.

خیلی وقت بود که تو مسائل، به این شکل گیر نکرده بودم و الان یه جورایی حوصله کافی ندارم 

خلاصه اینکه اگر از من این روزها خبری نیست، بدونید که جای دیگه ای مشغول دست و پازدن هستم تا از یه موضوع جدید سر در بیارم. اگر در نهایت بتونم این موضوع رو بفهمم، خیلی عالی میشه.

راستی تولد امام رضا(ع) نزدیکه؛ اگر می تونید یه سری به مشهد بزنید. زیارت امام رضا(ع) در روز تولدشون یه لطف دیگه داره.

بعدانوشت. تو الویت بندی کارهام بدجوری به مشکل خوردم. همه شون به هم ربط دارند و موفقیت در یکیش میتونه به معنی حذف کار دیگه باشه اما عدم موفقیت در یکیش به معنای بقای اون کار دیگه است. احتمال موفقیت و عدم موفقیت در کار اول هم 50-50 هست. این وسط دو سه تا کار دیگه هم هست که حتما باید انجام بشن. خلاصه اوضاع این روزهام بهم ریخته است و من هم بدون برنامه دارم پیش میرم که البته از پیشرفتم اصلا رضایت ندارم.

نظرات 7 + ارسال نظر
مینو شنبه 30 مرداد 1395 ساعت 17:51 http://pinaa.blogfa.com

سلاممممممممم
کجایی؟ خوبی؟
کارات خوب پیش میره؟
از پیشرفتت بنویس....خوشحال میشیم
مراقب خودت باش

سلام دوست خوبم
خدا رو شکر؛ خوبم
اوضاع بد نیست اما خوب هم نیست.

مصطفی چهارشنبه 27 مرداد 1395 ساعت 10:37 http://mitaha.blogfa.com/

خانم دکتر درسته من کامنت بذارم و تاییدش نکنیین
وبلاگ منم که نیومدی
باشه بذار دکترامو بگیرم ....

من هنوز دکتر نیستم و بعد اینکه مطمئنا دلیلی برای تایید نکردنش وجود داشته
موفق باشید

آسمان شنبه 23 مرداد 1395 ساعت 16:44

سلام سمیرا جان

امیدوارم خیلی زود همه چیز تحت کنترلت باشه

اون مورد جدیدی که بهش اشاره کردی توی لکچر ویدیوهای استنفورد پیدا نمیشه؟

ولادت امام رضا هم تبریک میگم یادش بخیر آخرین بار دقیقا ده سال پیش مشهد بودم خیلی دوست دارم دوباره مشهد و ببینم و برم زیارت

سلام دوست خوبم
متاسفانه موضوع از بین رشته ای هم فراتر بود و در واقع بعنوان یک فصل یا بخش از lecture ها بود. در اینصورت یافتن ویدئوی مرتبط با اون عملا غیرممکن بود؛ البته یه چیزایی پیدا کردم اما خیلی مفید نبودن.
ممنونم عزیزم.
روز عید رفتیم حرم و در حرم از دوستان اینجا هم یادی کردم. امیداورم که هر چه زودتر به آرزوتون برسید.

زری شنبه 23 مرداد 1395 ساعت 09:31

بنظرم یا یه کاری رو شروع نکن یا اگر شروع کردی اینقدر فکر نکن احتمالش 50-50 هست. اینطوری کار پیش نمیره. انشاالله نتیجه ی دلخواه را بگیری.
من هم خیلی دلم مسافرت میخواد....

حرفت درست بود عزیزم. همین کار رو کردم و با کلی انرژی کار رو جلو بردم تا سریعتر از موعد تمامش کردم و اینجوری دیگه نگران از دست دادن وقت هم نبودم.
انشاالله برنامه تون جور بشه و یه مسافرت حسابی برید.

اکبر جمعه 22 مرداد 1395 ساعت 22:15

سلام
خیلی شرایط سختیه، من خیلی وقته مثل شما سر درگمم علتشم استاد راهنمام هست وسط یه کار می بینی یه کار دیگه رو می گه انجام بده. مقاله دکترام هم major revised شد. کلی گیر دادن خدایش وقتی واسه یه مقاله که کلی زحمت کشیدی چهار تا داور گیر میدن ادم حرصش در می یاد. امیدوارم شمام از این شرایط در ایید. برای اینکه بتونید مدیریت کنید تمام کارهاتونو رو یه کاغذ بنویسید و بدونید که دارید چیکار می کنید.
تو اینجا دانشجوی دکتری صرفا پیر میشه و هیچی نداره نه فاندی نه اینده ای نه در امدی نه استادی خودشم که کار می کنه استاد نمی ذاره یه دیتابیس می خوام 2000 دلاره هیش کس نیست کمکم کنه دیگه واقعا بریدم از این وضعیت.

سلام دوست خوبم
متاسفم که اینا رو میخونم
من هم به شکل های دیگه این موضوعات رو تجربه کردم و عجیب که تجربه های تلخی هستن.
امیدوارم که هر چه زودتر مشکلات تون برطرف بشن.

نگار پنج‌شنبه 21 مرداد 1395 ساعت 20:59

سلام عزیزم. امیدوارم بتونی به خوبی از پسش بربیای. اگه رفتین حرم امام رضا یه یادی از ما هم بکنید

سلام نگارجان
ممنونم دوست خوبم
روز عید با خانواده رفتیم حرم و من هم به یاد دوستان اینجا بودم. انشاالله که خودت بیای اینجا و بری حرم

ftmh چهارشنبه 20 مرداد 1395 ساعت 22:42

سلام خسته نباشی خدا قوت ..
اون پاراگراف اخر یعنی چقد پیچیده بود در مورد الویت کارها حتمن این کارها از نظر اهمیت هم در یک رده یا نزدیک به هم قرار دارند دیگه؟ برای منم پیش اومده بود واقعن گیج میشه ادم ..ایشالا همه ور به خوبی و موفقیت 100-100 به انجام برسونی

سلام عزیزم
هر کدومشون از یه لحاظ مهم هستن و ددلاین یکیشون زودتر از اون یکی دیگه است اما احتمال موفقیت در اون کار اولی 50-50 هست و بنابراین نمی تونم تمام وقتم رو هم صرف اون کنم
(خداییش وضعیت بسیار پیچیده ای هست)
التماس دعا

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد