مزه زندگی یک دانشجوی دکتری

روزنوشته های یک دانشجوی PhD

مزه زندگی یک دانشجوی دکتری

روزنوشته های یک دانشجوی PhD

من و Cytoscape

این چند روز اخیر درگیر رویژن مقاله Chetan هستم که بیچاره م کرده. علت هم اینه که براش باید از نرم افزار Cytoscape استفاده کنم که معلوم نیست به چه شکل نوشتنش که کل حافظه سیستم رو اشغال میکنه در حالی که پردازش سنگینی هم باهاش ندارم. این اشغال شدن حافظه هم موجب میشه که برنامه یه دفعه ای بسته بشه. برای همین من قبل از اجرای این برنامه مجبورم تمام برنامه های روی سیستم رو ببندم و بعد اون رو اجرا کنم. وقتی هم که session رو ذخیره میکنم، دفعه بعد قادر به باز کردن کامل session ذخیره شده نیست و ناقص باز میشه، برای همین باید هر مرتبه همه کارها رو از اول انجام بدم. حالا یه بار میام اجرا کنم می بینم نتیجه ها عجیب غریبه. دکتر ش گیر میده که چرا اینا اینجوریه؛ شصت بار دیگه مجبور میشم برنامه رو باز و بسته کنم. آخرش که همه چیز رو چک میکنم، متوجه میشم که فایل هایی که Chetan فرستاده با اون چیزی که ما در مقاله استفاده کردیم، فرق میکنه. زمانی که Chetan فرستاد، خودش گفته بود که این  فایل ها همونای تو مقاله نیست اما گفته بود که تفاوت زیادی ندارن، نمیدونست که 0.01 چه تفاوت هایی رو در تحلیل های آماری بوجود میاره.

بهش ایمیل میزنم که فایل های اصلی رو هر جور شده پیدا کن بفرست، بعد از سه روز فرستاده. دوباره همه برنامه هام  رو میبندم و Cytoscape رو باز میکنم و کارها رو از اول انجام میدم. حالا دوباره با یه خطا مواجه میشم!! کفرم حسابی در اومده! مشکل رو ردیابی میکنم و متوجه میشم که Chetan نتایج رو اشتباهی فرستاده و این اونی نیست که من میخواستم!!! حالا دوباره بهش ایمیل زدم تا کی بخواد جواب بده!! یعنی تا میام روی کار و زندگی خودم تمرکز کنم، این میاد وسط!

همین بستن برنامه های دیگه م حسابی عصبیم کرده!!!

نظرات 4 + ارسال نظر
arsalan سه‌شنبه 10 اسفند 1395 ساعت 19:50

سلام
در مورد کامنت خانم افسانه عرض کنم که من پارسال کنکور دادم و رتبه م هم خوب شد ولی مصاحبه رو رد شدم..دو تا مقاله آی اس سی داشتم و مدرک زبان وزارت علوم و معدل خوب....تنها چیزی که به فکرم رسید باعث مردود شدنم تو مصاحبه دانشگاه آزادی بودنم بود.
کنکور آزاد رو هم داده بودم ولی حساب کتاب که کردم دیدم بالای صد میلیون میشه کل شهریه ش..که نداشتم! داشته باشم هم اصلا ارزش نداره این همه پول رو بدم مدرکی بگیرم که علنا دارم میبینم هیچ ارزشی براش قائل نیستن.
در کل اگر علاقه به علم دارید سعی تون رو برای روزانه سراسری بکنید که لاقل شهریه نداره و خیلی روی این مساله که اگه دکترا بگیرم کار خیلی خوبی پیدا میکنم باز نکنید...وضع کشور خیلی خرابتر از این حرفاس متاسفانه.
دکترای خارج از کشور رو هم من خیلی اطلاعات ندارم ولی مطمئنا از دانشگاههای خودمون بهترن.

افسانه سه‌شنبه 3 اسفند 1395 ساعت 20:41

سلام خانم دکتر..من یک در خواستی داشتم ازتون....من یک هفته س که از پایان نامه ی ارشدم دفاع کردم و فارغ التحصیل شدم...الان برای دکترا بسیار مردد هستم...نمیدونم واقعا تو شرایط فعلی کشور میارزه که دکترا بخونم یا نه...با توجه به اینکه هزینه ی خیلی زیادی هم داره شهریه های دکترا.
با توجه به اینکه خواننده های وبلاگ شما اکثرا دوستان ارشدی و بالاتر هستن میخواستم اگر امکانش هست یه پستی در این مورد بنویسید و دوستان همه باهم نظراتشون رو بگن و مزایا و معایت درگیر شدن با دکترا رو بیان کنن.
من دوره لیسانس که نتونستم کار پیدا کنم! توی این دوسال ارشد خوندن هم باز خیلی دنبال کار بودم و کاری که به دردم بخوره پیدا نشد....آیا با دکترا خوندن میشه به هیئت علمی شدن امیدوار بود؟
من رشته م مهندسی هست و به تدریس خیلی علاقه دارم و در حال حاضر تنها کاری که تونستم پیدا کنم و ازش راضی هستم تدریس زبان هست هرچند اصلا به رشته ی دانشگاهیم ربطی نداره و صرفا از روی علاقه سالهاست زبان رو دنبال کردم و میکنم.
شرمنده که با این کامنت طولانی وقتتون رو گرفتم.

سلام دوست عزیز
واقعیتش دکتری ایران رو اصلا توصیه نمیکنم. با مدرک ارشد بیکار موندن خیلی بهتر از بیکار موندن با مدرک دکتری است. اون هم دکترایی که در ایران انرژی و جوونی بچه ها رو تلف میکنن و ثمره خاصی هم نداره.

دوستان دیگه لطفا اعلام نظر بفرمایید.

. سه‌شنبه 26 بهمن 1395 ساعت 08:32

سلام
ولنتاینتون مبارک

سلام
مرسی؛ همچنین

. سه‌شنبه 26 بهمن 1395 ساعت 08:24

سلام
چه خوب که اومدین.
از چیتان میتان دیگه بیش از این نمیشه انتظار داشت
خوبه باز شما تو گروهشون هستی، وگرنه تا حالا فاتحه همه چی رو خونده بودن و....

سلام
مرسی؛ این چیتان خودش همه کاره است و یکی از پژوهشگرهای خفن هست!!
همین که من رو راه دادن تو گروهشون، کلی برام افتخاره!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد