مزه زندگی یک دانشجوی دکتری

روزنوشته های یک دانشجوی PhD

مزه زندگی یک دانشجوی دکتری

روزنوشته های یک دانشجوی PhD

سی سالگی

امروز صبح زود مسافرامون  رفتن؛ 9 نفر آدم بزرگ بودن (خانواده عَموم به همراه خانواده پسرشون و دو نفر دیگه از اقوام) و واقعا خسته شده بودیم. قبلا مسافرای بوشهری مون بیشتر کمک دست بودن اما این مرتبه واقعا کمک چندانی در پذیرایی نمیکردن و بار اصلی روی دوش من و مامان و خواهرم بود. این مدت هم اصلا وقت نکردم که فعالیت مثبتی بکنم و شروع مجدد فعالیت ها یه کمی برام سخته.

شب تولد امام رضا(ع) مسافرامون رفتن حرم که البته نتونستن وارد حرم بشن!! یعنی وارد صحن جامع رضوی که شده بودن بین جمعیت گیر افتاده بودن و به زور خودشون رو نجات داده بودن و از حرم خارج شده بودن. همون روز از بعدازظهر، من دچار سردردی عجیب شدم که اصلا تو عمرم یادم نمیاد اینجوری سردرد شده باشم (فکر کنم باد کولر به سرم خورده بود). شب تا صبح هم از سردرد نتونستم درست بخوابم و اینطوری شد که صبح تولد امام رضا(ع) من نتونستم برم حرم. بابت این موضوع خیلی ناراحت بودم و با خودم گفتم که امام رضا حتما از دست بی معرفتیم ناراحته که من این سردرد رو گرفتم که نتونم برم حرم.

تا ساعت 12 هم اوضاع به همین شکل بود اما حوالی ساعت 13 احساس کردم که سرم کمی سبک شده و میتونم تعادل داشته باشم و تصمیم گرفتم بعد از نهار برم حرم؛ اگر  هم خیلی خیلی شلوغ بود، با خودم گفتم حتی شده از دور گنبد رو ببینم، میرم و زود برمیگردم. ساعت 16 بالاخره راهی حرم شدم، خوشبختانه سردردم خیلی بهتر شده بود اما با این حال یه مقدار احساس سنگینی در سرم داشتم. خوشبختانه حرم هم مثل شب قبل که دخترعموهام گفتن، خیلی خیلی شلوغ نبود. مستقیم رفتم طبقه پایین حرم و چون حس کردم که تعادلم کم کم داره بهم میریزه، فقط یه ربع اونجا موندم و خیلی زود برگشتم. اونجا به یاد همگی تون بودم، انشاالله سال دیگه امام رضا(ع) همتون رو روز تولدش بطلبه و خودتون بیاین از نزدیک زیارت کنین.

روز پنجشنبه، 5 شهریور، تولدم بود. البته جلوی مسافرامون هیچی نگفتیم که هزینه اضافی بهشون تحمیل نشه. 30 ساله شدم، به همین سادگی! من 30 سالگی رو مرز خامی و پختگی دوره جوانی میدونم. دیگه از این به بعد برای خودم حق تصمیم گیری مستقل رو قائل میشم و امیدوارم که پدر و مادرم هم این استقلال رو به رسمیت بشناسن! برای دهه چهارم زندگیم برنامه زیاد دارم و همین قدر میدونم که این دهه یک دهه سرنوشت ساز هست و من در این دهه بقیه زندگی رو باید بسازم. پس همچنان تلاش میکنم و توکلم به خداست.

الان هم برای شروع فعالیت های روزهای قبلم بدجوری تنبلیم میکنه؛ یکی دو ساعت دیگه هم به خودم مهلت میدم بعدش خودم رو مجبور میکنم دوباره برگردم به برنامه عادی زندگی!

نظرات 18 + ارسال نظر
سمیه چهارشنبه 11 شهریور 1394 ساعت 23:36

سلام سمیرا خانم امروز خیلی اتفاقی با وبلاگ شما آشنا شدم . تولدتون هم مبارک . راستی سمیرا خانم خواهش میکنم وقتی حرم میرین برای ما هم دعا کنین

سلام دوست عزیزم
به جمع ما خیلی خوش اومدی

سحر سه‌شنبه 10 شهریور 1394 ساعت 12:24

سلام. تولدتون مبارک.( البته با تاخیر ببخشین)

سلام دوست خوبم
ممنون از لطفت

الیسما یکشنبه 8 شهریور 1394 ساعت 23:07 http://berangezendegi.blogsky.com

سمیراى عزیزم تولدت مبارک باشه انشاله در کنار عزیزانت سالهاى سال به خوشى و سلامتى پایدار باشى و به هر آرزوئى که در دل دارى برسى

ممنونم الیسماجان
همیشه لطف داری به من
موفق و شاد باشی

فاطمه یکشنبه 8 شهریور 1394 ساعت 20:50

سلام عزیزم
تولدتون مبارک
امیدوارم یه زندگی با بازده بالا داشته باشین
امیدوارم من روهم یادتون مونده باشه موقع دعاها...

سلام فاطمه جان
ممنونم از لطفت
موفق و شاد باشی

حمید یکشنبه 8 شهریور 1394 ساعت 15:58 http://shoru.blogsky.com

با تاخیر تولدتون مبارک

ممنونم دوست خوبم

عباس یکشنبه 8 شهریور 1394 ساعت 14:24

تولدتون با تاخیر مبارک باشه
ان شاء الله 200 سالگی تون و تا اون موقع داخل این وبلاگ بنویسین و ما هم بخونیم!(یعنی تا حالا اینطور دعا نکرده بودم آخرش به خودم برسم!)
امیدوارم روز های خوب و قشنگی در انتظارتون باشه
ما که یه سه ال دیگه داریم تا کارشناسی تموم بشه و حالا حالا باید بدویم

موفق و پیروز باشین
یا علی

ممنونم دوست خوبم
تا چشم به هم بزنید، این سال ها میگذره و شما هم فارغ التحصیل میشید
موفق باشید

milad یکشنبه 8 شهریور 1394 ساعت 14:20 http://fartab90.blogfa.com

سلام و عرض ادب
یک سوال داشتم از خدمتتون
اگر بخوام از سایت آمازون کتاب بگیرم چقدر طول میکشه برسه ایران اصلا شدنی هست؟

سلام دوست عزیز
اگر امکان ارسال برای ایران باشه، خود آمازون تو بخش مقصدها میزاره و تخمین هم میزنه
اما واقعیتش من به این موضوع خیلی خوشبین نیستم؛ چون پست های آمریکا معمولا ارسال به ایران رو قبول نمیکنن

لیلی یکشنبه 8 شهریور 1394 ساعت 13:44

سلام سمیرا جون .تولدت مبارک امیدوارم هر جوری که دلخواهنه همون جور پیش بره تمام دهه های زندگیت
من مدتی هست که نمیتونم مرتب بهت سر بزنم شرمنده وشرایط خاصی درگیرش شدم .انشالله تا بعد که بتونم مرتب بیام و بخونمت عزیزم

سلام عزیزم
از لطفت ممنونم
روزهای خوبی داشته باشی

my name is nobody یکشنبه 8 شهریور 1394 ساعت 13:00

سلام
شما دانشجوی چه رشته ای هستید؟

سلام دوست عزیز
فرقی نمیکنه چه رشته ای میخونم.

تکینه یکشنبه 8 شهریور 1394 ساعت 10:56

تولدتون مبارک با تاخیر

ممنونم تکینه عزیزم

نگار یکشنبه 8 شهریور 1394 ساعت 08:15

تولدت مبارک دوستم امیدوارم همیشه تو زندگیت سلامتی و شادی داشته باشی. زیارت امام رضا به یه سلام از راه دورم دل آدمو باز میکنه.

ممنونم دوست خوبم
موفق و شاد باشی

پرستش یکشنبه 8 شهریور 1394 ساعت 01:00

سلام گلم...اول اینکه خسته نباشی ...دوم اینکه خدا بد نده سردرد از سر چی بود؟!...راستی شما اصلیتتون کجایی هستین؟!

سلام عزیزم
سردردم احتمالا بخاطر باد کولر بود که مستقیم تو سرم خورده بود!
مامانم مشهدی اصیل هستن و بابام بوشهری اصیل!! اصلیت ما بچه ها هم به وسط این دو شهر برمیگرده!!
شوخی کردم، ما هممون مشهد بدنیا اومدیم و همین جا زندگی کردیم.

م.م شنبه 7 شهریور 1394 ساعت 23:20 http://ganjnamemaghsud.blogsky.com/

تولدت مبارک سمیرا جان ، امیدوارم به هر چی که توی این سال دوست داری برسی :)

ممنونم دوست مهربونم
موفق باشی

یادگار شنبه 7 شهریور 1394 ساعت 21:04 http://yadegari901019.blogfa.com/

زیارتا قبول
کسالتا برطرف
و
تولدتون مبارک

ممنونم دوست عزیزم

شکوه شنبه 7 شهریور 1394 ساعت 20:55

سلام سمیرای عزیزم تولدت رو تبریک می گم
امروز قبل اینکه می خواستم وبلاگت رو باز کنم یاد روزای اولی افتادم که با وبلاگت آشنا شدم حدود 3 سال قبل بود من اون موقع داشتم برای کنکور دکترا می خوندم یادش بخیر یاد اون روزا افتادم

سلام عزیزم
آره؛ همه چیز خیلی زود میگذره
انشاالله موفق باشی

زهرا شنبه 7 شهریور 1394 ساعت 17:38

به به تولدت مبارککککک صد سی ساله شیعزیزم ایشالا بهترین دوران زندگیتو شروع کنی و هرلحظه برات بهترین ارزوهارو دارم دوست عزیزم

ممنونم زهراجان
همیشه به من لطف داری
موفق و شاد باشی

هیچ شنبه 7 شهریور 1394 ساعت 16:06 http://juliehs.blogsky.com/

تولدت مبارک

ممنونم دوست عزیزم

خاتون شنبه 7 شهریور 1394 ساعت 16:00 http://bakhtekhabaloodeman.blogfa.com

سلام.
زیارتتون قبول.خوش به حالتون که مشهد هستید و اونجا زندگی میکنین.
راستییییییییییییییییی
تولدتون مبارک

سلام دوست عزیزم
ممنونم
امیدوارم که امام رضا(ع) خودش شما رو بطلبه مشهد

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد