مزه زندگی یک دانشجوی دکتری

روزنوشته های یک دانشجوی PhD

مزه زندگی یک دانشجوی دکتری

روزنوشته های یک دانشجوی PhD

کتاب

امروز صبح نتیجه داوری اون مقاله ای که برای کنفرانس درجه یک دنیا فرستاده بودم اومد!! نتیجه داوری ها رو 10 روز زودتر از تاریخ تعیین شده، اعلام کردن و برای همین من اصلا منتظر ایمیل شون نبودم.

با دیدن ریجکت هم خیلی ناراحت نشدم، چون میدونستم اکسپت کردن مقاله در اون کنفرانس ها واقعا دشوار هست. جالبه بدونید که 5 تا داور روی مقاله من نظر دادن که بغیر از دو نفرشون که ریجکت کردن، نظر بقیه شون مرزی بوده. تمام این داورها هم نظرات خودشون رو جهت تکمیل کار و یا نقص های کارم گفته اند. جمع اینها به من نشون میده که راه رو خیلی اشتباه نرفتم و ایده ام تو اون مقاله قابل بسط دادن هست.

خلاصه اینکه داوری این کنفرانس  فوق العاده بوده و اصلا انتظار نظر 5 تا داور رو نداشتم!!

این روزها دوباره به فکر کلاس زبان رفتن، افتادم. شاید فردا برای تعیین سطح برم یکی از آموزشگاه ها و بعدش هم ثبت نام کنم. واقعیتش به شدت نیاز دارم تا حتی برای یکساعت هم که شده در محیط انگلیسی قرار بگیرم و بهترین راه کلاس زبان هست!! سخت ترین قسمتش همون 3 روز در هفته بودن کلاس هاست اما فکر کنم بعد از کلی خونه نشینی و تمرکز روی تز خوب باشه! البته این سه روز در کنار اون دو روز تدریس میشه 5 روز!!!

دو سه تا کتاب هست که دوستان اونها رو برای خوندن توصیه کردن: 1984 اثر جورج اورول؛ دنیای سوفی اثر یوستین گر و یک عاشقانه آرام اثر نادر ابراهیمی. خیلی دلم میخواد بخونمشون اما نمیدونم چرا اصلا فرصت نمیکنم!! تازه الان اصلاح این مقاله هم به کارهام اضافه شده!!


نظرات 6 + ارسال نظر
بهار چهارشنبه 18 شهریور 1394 ساعت 20:27 http://mustbebetter.persianblog.ir/

چقدر خوب که انقدر داورها به مقاله ها اهمیت می دن

این کنفرانسی که فرستاده بودم، جزو پنج کنفرانس اول دنیاست و بنابراین داوران هم تمام تلاش شون رو میکنن تا داوری شون با دقت باشه.

سمانه سه‌شنبه 17 شهریور 1394 ساعت 18:01

1984 رو خوندم، راستش کمی اعصاب خرد کن بود به نظرم موضوع کلی ش هم اینه که داره اختناق فضای جتماعی رو می گه در اون جامعه ی فرضی که قابل بسط دادن به خیلی از جوامع (چه بسا همه شون) هست.

باید جالب باشه ولی از این جهت که میگید اعصاب خوردکن هست، تو صف کتاب هایی که یه روز میخوام بخونمشون، میذارمش آخر صف!

راضیه سه‌شنبه 17 شهریور 1394 ساعت 13:18

کتاب خوندن خیلی به آدم کمک میکنه باعث میشه تمرکزت بالا بره،از این سه کتابی که گفتین یه عاشقانه ارام رو یه بار خونده بودم به بهانه مسابقه خندوانه به نام بخون و ببر دارم دوباره با دقت بیشتر میخونمش . دنیای سوفی رو روی گوشیم دارم میخونم ولی این کتاب جورج اورول رو نخوندم، ممنون که توصیه کردی. موفق باشی و سلامت

من این کتاب یه عاشقانه آرام رو برای تحقیق ادبیات در دوره لیسانس درنظر گرفته بودم و اون زمان یه کمی خوندمش اما بعدش کل تحقیق رو از روی اینترنت گرفتم!!

ای دا سه‌شنبه 17 شهریور 1394 ساعت 11:30 http://simplyordinary.mihanblog.com

مقاله کنفرانسی خیلی دردسره به نظر من. کی حال داره بره ارائه بده :دی
ولی خب خیلی ارزشمنده!

آره، قبول دارم ولی مقاله کنفرانس میتونه پایه گذاری برای ایده باشه و مقاله های بعدی راحت تر در مجلات چاپ میشن.
حضور در کنفرانس و آشنایی با افراد مرتبط با رشته هم که بسیار ارزشمند هست.

ناصر سه‌شنبه 17 شهریور 1394 ساعت 09:59

عجب تصادفی. منم امروز مقالم ریجکت شد که از 4 داور 3 نفر با رده بالا پذیرفته بودند و تنها یه نفر ریجکت کرده بود البته مقاله رو مجددا برای ورکشاپهای همون کنفرانس سابمیت کردم تا ببینیم چی میشه. راستی چه کنفرانسی بود؟ من برای IEEE BIBM 2015 کارو فرستاده بودم. به هرحال موفق باشید.

آخی! مال شما که خیلی نزدیک بوده اکسپت بشه. انشاالله جای مناسب اکسپت بشه براتون.
مال من یه کنفرانس دیگه بود

نگار سه‌شنبه 17 شهریور 1394 ساعت 09:56

سلام دوستم زبانتون که احتمالا عالی باشه. راستی شما برای آزمون آیلتس یا تافل اقدام نکردین؟ سریال مدرن فمیلی رو که گفتین چند قسمتش رو دانلود کردم هر چند من فعلا سطح زبانم پایینه اما خوب خوبه کمک کننده است بعضی جملاتشونو میشه فهمید بهتر از لیستنینگای تو کتاب زبان ها... البته این سریال به نظرم از بین چندتا فیلمی که دیده بودم موجه تر بود! اما بازم اگه فیلم یا سریال خوب کم صحنه! سراغ داشتی بهم معرفی کنی ممنون میشم

سلام عزیزم
عالی نیستم و خودم رو خوب ارزیابی میکنم. در مورد آزمون انگیزه خاصی نبوده که بخوام هزینه کنم.
در مورد فیلم هم یه مدت پیوسته نگاه کنید، خودتون متوجه ارتقای سطح زبان تون میشید. برای ارتقای صحبت کردن تون هم میگن خوبه که گاهی وقتها جملات رو بعد از بازیگرها با صدای بلند تکرار کنید.
بعد از modern family، پیشنعهادم white collar هست.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد