مزه زندگی یک دانشجوی دکتری

روزنوشته های یک دانشجوی PhD

مزه زندگی یک دانشجوی دکتری

روزنوشته های یک دانشجوی PhD

علائم فونتیک

بعد از گذشت سه روز، بالاخره یه مقدار اوضاع و احوالم بهتر شده و آبریزش بینیم بند اومده. در طی این مدت حدود 6-7 قرص سرماخوردگی و 10-12 تا قرص استامینوفن مصرف کرده ام. در طی سال های اخیر یادم نمیاد اینجوری سرماخوردگی گرفته باشم که من رو از کار و زندگیم بندازه و این همه قرص مصرف کنم.

طی دو روز گذشته هم خیلی کار مفیدی انجام ندادم برای اینکه اصلا ذهنم کشش نداشت و آبریزش بینی هم داغونم کرده بود. دیروز عصر با اینکه حالم خوب نبود اما کلاس زبان رو رفتم. معلم مون دفعه قبل یه سری کلمات رو مشخص کرد و گفت که به علامت های فونتیک شون و استرس شون دقت کنیم و یاد بگیریم. اصلا فکر نمیکردم که بخواد اونها رو  امتحان بگیره؛ بقیه هم که مثل من جدید بودن، نمیدونستن و البته باورمون نمیشد! خلاصه معلم مون اومد و خیلی شیک 5 تا از همون لغت ها رو گفت و ازمون خواست تلفظ اونها رو با علائم فونتیک بنویسیم!!

من که چرت و پرت نوشتم؛ یعنی فقط جای استرس هاشون رو میدونستم، فکر میکردم میخواد سر کلاس کلمات رو براش تلفظ کنیم! نه اینکه تلفظ شون رو بنویسیم!

در نهایت اینکه بغیر از سه نفر که با این سیستم آشنا بودن، بقیه مون گند زدیم!! البته اون 15 لغت به حدود 30 تا برای روز شنبه افزایش پیدا کرده! مثل اینکه کلا هر جلسه همین آش و همین کاسه است. وقتی از معلم مون علت این کار رو پرسیدیم، میگفت وقتی علائم فونتیک و تلفظی که دارن، براتون جا بیفته خیلی سریعتر تلفظ کلمات جدید رو یاد میگیرید. حرفش رو خیلی قبول دارم، اما واقعا این کار خیلی سخته!

یه مسئله دیگه در رابطه با کلاس زبانم اینه که معلم مون لهجه اش بریتیش هست؛ در حالی که کتاب و موسسه آمریکن هست. اولش یه کمی از این موضوع دلخور شدم ولی بعد به این موضوع به چشم یه فرصت نگاه کردم که حداقل شاید مهارت شنیداریم در زمینه بریتیش هم تقویت بشه (مکالمه های با لهجه بریتیش رو خیلی متوجه نمیشم). البته ماها سر کلاس همه آمریکن حرف میزنیم و البته معلم مون هم هر جایی که اصطلاح های بریتیش و امریکن جدا باشه رو میگه.

امروز از صبح یه بخش مهم از کار تز خودم رو تقریبا تمام کردم. البته هنوز خیلی کار داره ولی از هیچی بهتره.

در مورد حوادث مکه، نمیدونم چی باید گفت؛ خیلی از خانواده ها چشم به راه مسافرهاشون بودن که دیگه انتظارشون بی فایده است چون قرار نیست که زنده برگردن. حوادث امسال حج شده مثل سری فیلم های final destination؛ هر بار یه تعدادی کشته میشن. امیدوارم که بقیه زائران به سلامت به آغوش خانواده هاشون برگردن و دیگه هیچ اتفاق ناراحت کننده ای رخ نده.

بعدانوشت. تا حالا دقت کردین که ۲۱ نشانه برای صداهای انگلیسی داریم؟! یادگیری فونتیک ها هم مکافاتی شده، همه رو با هم قاطی میکنم، هنوز به بخش خوندن کلمات تعیین شده هم نرسیدم!! کلی هم کار عقب مونده دارم

نظرات 4 + ارسال نظر
سودا یکشنبه 5 مهر 1394 ساعت 09:09

سرما خوردگی فقط کلافهه شدنه، شکر که خوب شدی.

منم مدتیه کلاس زبان اونم دوره آیلتس رو دارم میرم، خوب دارم پیش میرم، اما الان به این فکر میکنم اگه موفق نشم یه دانشگاه خارجی فاند بگیرم این همه هزینه و وقت چه ارزشی داره؟ کاش مدرکش تو ایران هم بدرد میخورد،
در مورد حادثه مگه هم واقعا زجر آوره و این روزا نمیتونم بخندم، خدا به همه داغ دیده ها صبر بده.

انشاالله موفق میشی؛ فکر منفی نکن.
برای پذیرش به نمرات زبان خیلی بالا نیاز داری (نه فقط حد نصاب اعلام شده)؛ تمرکزت رو فعلا روی گذروندن آیلتس با بیشترین نمره ممکن بذار؛ در مورد مراحل بعدی بعد فکر میکنی

Mary جمعه 3 مهر 1394 ساعت 12:28 http://words-world.Blogsky.com

سلام
خوشحالم ک بهتری
سورپرایزتون کرده معلمتون!!!پیش میاد
و حوادث مکه.....هیچی برام نمیاد بگم،ناراحت کننده است شدیدا
موفق باشی

سلام عزیزم
ممنونم
سوپرازمون نکرد، بهمون گفته بود که فونتیک ها رو بخونین ما نفهمیدیم که میخواد کتبی ازمون امتحان بگیره

زری جمعه 3 مهر 1394 ساعت 08:04

ظاهرا معلمتون خوبه امیدوارم حسابی از کلاس زبان لذت ببری. سمیرا جان شما تا حالا تافل یا آیلتس دادی؟ اگر آره، نمره ات چند شده با تفکیک اسکیل ها
چقدر خوبه که نکات این مدلیِ کلاست را اینجا مینویسی، من هم اصلا فکر نمیکردم این کار را بکنند و مفید هم باشه. جالبه، من هم تو ریزه خونی های زبانم این کار را پیاده میکنم. یعنی همون فونتیکی که تو دیکشنری جلوی کلمه نوشته را باید براش جلوی کلمه بنویسی با علامت استرس رو سیلاب مشخص. درسته؟ اونوقت بیشتر این کار را رو چه کلماتی میکنه، شانسی بهتون لغت میده، یا بیشتر فعل ها یا کلماتی که تو مکالمه استفاده میشوند؟
در مورد اتفاقات مکه، من هم امیدوارم مسافرین سالم برگردند به خونه ها و کشورهاشون.

تا الان که خوب بوده و من مشکلی باهاش ندارم.
تافل و آیلتس امتحان ندادم چون نیازی به داشتن این مدارک نداشتم.
در مورد لغت ها هم، ازمون لغت های درس رو که آخر کتاب معمولا نوشته شده رو میخواد. دسته بندی خاصی نداره.

زهرا جمعه 3 مهر 1394 ساعت 08:00

سلام خوشحالم بهتر شدی ولی من هروقت قرض های انتی هیستامین بخورم چندوقت بعدش سرماخوردگی بدی میگیرم.تو هم مراقب باش.در مورد حادثه هم باید بگم که خیلی حال همه گرفته شد و واقعا اینهمه جنایت باورنکردنیه...

سلام عزیزم
ممنونم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد