مزه زندگی یک دانشجوی دکتری

روزنوشته های یک دانشجوی PhD

مزه زندگی یک دانشجوی دکتری

روزنوشته های یک دانشجوی PhD

طلب صبر

امروز 8 ساعت کلاس داشتم؛ تمام مدت ایستاده بودم، حرف میزدم و روی تخته می نوشتم و پاک میکردم.

بسیار خسته کننده بود و خسته کنندگیش زمانی بدتر میشد که دانشجوها هم رفتار ناهنجاری داشتن.

متاسفانه در یکی از کلاسهام، دو سه نفری هستن که رفتار مناسبی ندارن و کنترل کلاس با وجود اونها مقداری سخت هست چون اونها دنبال دست گرفتن کنترل کلاس هستن. واقعا نمیدونم فلسفه این دانشگاه های خرده ریز با دانشجوهای تنبل و بیسواد و بی انگیزه چیه؟

چند وقت پیش از یکی از همکاران شنیدم که این دانشجوها حتی هنوز نمی فهمند که اگر صفر در چیزی ضرب بشه، نتیجه صفر میشه؛ اولش باورم نشد اما امروز خودم این موضوع رو تجربه کردم!!

یه نفر دیگه هم که رشته ش ریاضی بود می گفت اینها حتی مفهوم اعداد کسری رو بلد نیستن! چون دید تعجب کردم، بهم گفت خودت امتحان شون کن و ببین!

اینجوری که حس میکنم، جای یه دوربین سر کلاس هامون خالی هست تا فیلمی مشابه اون مسابقه معلومات عمومی نوید کاردان ضبط بشه و موجبات شعف و شادی افراد جامعه رو در پی داشته باشه.

خلاصه تصور کنید 8 ساعت با افرادی به این ضعیفی درس داشته باشید و بخواید بهشون چیزی یاد بدید!! کل انرژی و انگیزه آدم برای تدریس از بین میره. همین مسائل من رو روز به روز از امر تدریس دلزده میکنه،

بهرحال، فعلا یک ترم با این دانشجوهای ... سر و کار دارم؛ از خدا برای خودم طلب صبر میکنم!

نظرات 12 + ارسال نظر
یادگار جمعه 17 مهر 1394 ساعت 14:29 http://yadegari901019.blog.ir

مغز فندقی ها!
ما هم برای شما طلب صبر میکنیم


سودا پنج‌شنبه 16 مهر 1394 ساعت 08:35

من در راستای کنجکاوری پیام سمانه جان سایت رو دیدم اتفاقی به دو مورد برخوردم که فکر میکنم به کارشون بیاد.( البته نمیدونم دنبال چی هستنا)
https://delaware.craigslist.org/apa/5257187044.html

https://delaware.craigslist.org/apa/5243103336.html

ممنون

زهرا چهارشنبه 15 مهر 1394 ساعت 17:05

اره عزیزم دانشجوهای الان اینطورین مخصوصا اگه واسه دانشگاه های اسمشو نبرم، باشن کلا دیوونه میکنن ادمو.منم سرکلاسم با پسرا مشکل دارم اصلا نمیخان قبول کنن من استادشونم فکر میکنن از من بزرگترن و کلا اعصابمو بهم میریزن

خوشبختانه اینجایی که من میرم، ترم های قبل هم استاد خانم داشتن و یه کمی به این موضوع عادت کردن اما در کل حق با شماست، یه مقدار براشون سخته

اکبر چهارشنبه 15 مهر 1394 ساعت 16:28

خسته نباشین ایکاش ارزش می دادن لااقل پولشم انشاالله سه سال دیگه میدن من خودم تدریس می کنم خیلی بده. کلا دکترا خوندن حروم کردن جوونیه اینجا. درضمن برای اینکه کلاس رو کنترل کنید با نمره تهدیدشون کنید

در مورد «کلا دکترا خوندن حروم کردن جوونیه اینجا» کاملا موافقم!
خیلی با تهدید میانه خوبی ندارم اون آخرین راه هست؛ اگر راه های دیگه جواب نده، به اون سمت میرم.

Mary چهارشنبه 15 مهر 1394 ساعت 15:10 http://words-world.Blogsky.com

منم طلب صبر میکنم

الی چهارشنبه 15 مهر 1394 ساعت 15:00

براتون صبر آرزو می کنم. به شخصه اصلا اعصابشو ندارم چیزی رو واسه کسی که بیسشو نداره توضیح بدم.

البته شیطنت همه جا هست. من دیروز اولین جلسه دستیاری آزمایشگاهم بود تو دانشگاه به قولی خوب! و واقعا کنترلشون سخت بود.
شما استاد هستین و خیلی باید حساب ببرن. ولی ما لیسانس بودیم از تی ای هم حساب می بردیم بسکه مظلوم بودیم!

و موفق باشین :)

ممنونم
دیگه الان واقعا اون دوره حساب بردن گذشته باید افراد احترام گذاشتن رو یاد بگیرن.
ولی قبول دارم زمان خودمون، رفتار دانشجوها مودبانه تر بود

مینا چهارشنبه 15 مهر 1394 ساعت 11:50 http://architem.blogfa.com

چه بامزه. دقیقا مشکل من هم همینه. از دست دادن تدریجی انگیزه به دلیل سر و کار داشتن با دانشجوهایی که فقط اومدن دانشگاه خوش بگذرونن یه مدرک بگیرن و برن. قبلا مثلا چهار پنج سال پیش بسیار انرژی میگذاشتم و تلاش میکردم. دانشجوها هم بهتر بودن ولی انگاری رفته رفته اونام انگیزه تلاشو از دست میدن.

من فکر میکنم بی انگیزگی و یأس مُسری هست و متاسفانه شرایط اجتماعی و اقتصادی حاکم بر جامعه مسئول این وضعیت در جامعه هست.

پریسا چهارشنبه 15 مهر 1394 ساعت 09:08

سلام. خدا قوت. خانم دکتر من هم چند سالیه در دانشگاه آزاد و پیام نور و دولتی تدریس دارم. معمولا در هر سه نوع سر کلاس از این دست دانشجویان پیدا میشن. برخی بیش فعالن و حوصله تمرکز ندارن. برخی هم سطح علمی بسیار پایینی دارن. برای انرژی گرفتن به اون فعالهای کلاس توجه می کنم و تلاش می کنم بیشتر تو بحث ها درگیرشون کنم. حیفه قدر استادی مثل شما رو ندونن.

سلام عزیزم
ممنونم
مشکل اصلی من بیش فعالی یا حتی سطح علمی پایین شون نیست. مشکل اصلی عدم اراده برای یادگیری هست. کلا نمیخوان یاد بگیرن، فقط میخوان مدرک بگیرن و بِرَن

سمانه چهارشنبه 15 مهر 1394 ساعت 06:39

عزیزم خدا قوت

بله واقعا اگر دانشجو فعال و با انگیزه و با هوش و مودب باشه معلم هم اصلا خسته نمی شه.


عزیزم من اون سایت رو چک کردم. اما انگار این شهری که من می خوام برم توش وجود نداره!!
https://delaware.craigslist.org/search/apa

من شهر NEWARK از ایالت DELAWARE می خوام برم ایشالا.
در صفحه بالا ستون سمت چپ، یه ایکون داره به نام SEARCH NEARBY AREAS
اما اصلا نیو آرک یا حتی شهرهای دیگه دلاور رو نداره.

درست میگم؟ اگه آره علت چیه؟!

ممنونم
آره، به نظر میرسه برای کل ایالت صفحه داره و برای شهر به خصوص شما صفحه نداره
اگر حوصله داشتید، آگهی ها رو یکی یکی چک کنید ببینید کدوم شون در شهر شماست یا حتی می تونید خودتون اونجا پیغام بزارید و بگید که دنبال آپارتمان یا خونه یا اتاق در اون شهر هستید و اگر کسی موردی داره، بهتون اطلاع بده.

مگهان چهارشنبه 15 مهر 1394 ساعت 01:32

چقدر بده که ما انقدر دانشمون کمه :( نمیگم دیگران چون خودمم مستثنی نیستم از این امر ...
من که یه موجود ملا نقطی! هستم و همین . رسما یه وقتایی فک می کنم عاری از هرگونه علم و دانشه مغزم:|

+ ایشالا با تحمل و صبر شما بچه ها بتونن یه چیزایی یاد بگیرن و از این حالت پرت بودن کمی فاصله بگیرن !

امیدوارم که واقعا یه چیزی بتونم بهشون بفهمونم.

شین چهارشنبه 15 مهر 1394 ساعت 01:24 http://www.thelittletraveler.blogsky.com

میشه بگی چجوری امتحانشون کردید؟

من قصدم امتحان کردن بچه ها نبود؛ یه مثال رو داشتیم حل میکردیم، یکی از بچه ها در مورد صفرها از من پرسید.

حسین چهارشنبه 15 مهر 1394 ساعت 01:22 http://tanhaee2nafare.blogsky.com/

خدا بهتون صبر بده... سخته سر و کله زدن با یه سری از دانشجونماها...

ممنونم
آره، واقعا سخته

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد