مزه زندگی یک دانشجوی دکتری

روزنوشته های یک دانشجوی PhD

مزه زندگی یک دانشجوی دکتری

روزنوشته های یک دانشجوی PhD

این هفته هم تمام شد!

بالاخره این هفته هم تمام شد!!

البته این وسط خوش شانسی من این بود که تاریخ امتحان میانترم زبان رو معلم مون اشتباه کرده بود و چهارشنبه امتحان نداشتیم!

وضعیت من در این دو روزی که درس دارم به این شکل هست که درس های روز سه شنبه رو کاملا مسلط هستم چون قبلا درس دادم و صرفا نیاز هست یه نگاهی بکنم تا سرفصل هاش دستم بیاد اما سر کلاس هر  دو تا درس بخاطر نوع درس باید انرژی خیلی خیلی زیادی بزارم. تمام مدت کلاس رو ایستادم، حرف میزنم، روی تخته می نویسم یا تخته رو پاک میکنم! وقتی کلاس هام تمام میشن، واقعا نای حرکت ندارم.

اما در مورد کلاس های پنجشنبه، ماهیت شون بگونه ای هست که من مجبورم اونها رو با اسلاید درس بدم. بنابراین گردآوری مطالب و درست کردن اسلاید خودش کلی اذیتم میکنه و وقتم رو میگیره. همین قدر بدونید که برای درس های امروز مجبور شدم تا ساعت 3 صبح بیدار بمونم و اسلاید درست کنم. اسلایدها هم طراحی خاصی ندارن، اما در نهایت گردآوری مطالب برای اونها واقعا وقت گیر هست. در عوض سر کلاس اون درس ها هیچ مشکلی ندارم و فقط حرف میزنم و ایستاده هستم. هر از گاهی هم شاید یه چیزی روی تخته بنویسم اما خیلی نیست. بنابراین برای کلاس های روز پنجشنبه برعکس کلاس های روز سه شنبه سختی کار من قبل از کلاس هاست و حضور در کلاس فشار چندانی رو برام نداره.

خوشبختانه این ترم تنها دانشجوهای یکی از کلاس هام هستن که نرمال نیستن، بقیه بچه های خوبی به نظر میان؛ اونقدری که این هفته سر کلاس هاشون باهاشون خیلی راحت تر و صمیمی تر بودم.

در مورد کارهایی که باید این هفته انجام می دادم، یکیش رو خیلی بزرگ تصور کرده بودم که خوشبختانه اینجوری نبود و همون روز چهارشنبه یکساعته تونستم انجامش بدم و نگرانیم از اون بابت برطرف شد.

الان فقط می مونه بحث مهمون هایی که فردا برای نهار میان خونمون و باید به مامان کمک کنم؛ امتحان میان ترم زبان که یه نگاهی به مطالب بندازم و دوباره پروژه خودم!


نظرات 2 + ارسال نظر
نگار جمعه 17 مهر 1394 ساعت 22:55

خسته نباشی استاد.. من که اصلا حوصله تدریس ندارم به خصوص در مقطع دانشگاه که بچه ها گستاخ ترند! به هر حال امیدوارم ترم خوبی داشته باشی

آره متاسفانه گستاخی شون هر سال بیشتر میشه
ممنونم

nomeh جمعه 17 مهر 1394 ساعت 00:34 http://black-hole-quran.blogsky.com/posts

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد