مزه زندگی یک دانشجوی دکتری

روزنوشته های یک دانشجوی PhD

مزه زندگی یک دانشجوی دکتری

روزنوشته های یک دانشجوی PhD

تعطیلی کلاس برای آرامش ذهنی

امروز ظهر مراسم خونه خاله ام دعوت بودیم و حدود 300 نفر مهمون داشتن. من هم از حدود ساعت 9 بیدار شده بودم و تا ساعت 12 قبل از اینکه بریم اونجا یه سری کارهای دم دستی رو انجام دادم. بعدازظهر هم مجلس شون نسبتا زود تمام شد و ساعت 16 برگشتیم خونه. بعد از برگشتن، دیدم توان کار کردن ندارم و خوابیدم. اما بعدش از حدود ساعت 18:30 تا الان بغیر از یکساعت که برای شام وقت گذاشتم، کار کردم تا یکی از کارهایی رو که فکر میکردم خیلی سخته، به سرانجام برسونم که خوشبختانه به سرانجام رسید.

برای تز خودم هم یه سری کارهایی رو باید انجام بدم که بدجوری نیاز به تمرکز و فعالیت مستمر داره؛ الان واقعا دلم میخواد یه هفته هیچ جا نَرَم و بشینم اون بخش رو تمام کنم. چند روز قبل که با یکی از دوستام حرف میزدم، بهم میگفت واقعا یک هفته بشین خونه و حداقل تدریس رو نرو تا این کار تمام بشه و بابتش حرص نخوری. هر قدر فکر میکنم می بینم حق با اونه. تعطیلی یک هفته از کلاس هام مطمئنا میتونه به تمام شدن اون کارم و مهم تر از اون به آرامش رسیدن ذهنم کمک کنه با این حال مشکل اصلی سر اینه که اگر یه وقتی بخوام تهران هم برم، یه هفته دیگه هم از کلاسهام احتمالا تعطیل میشه و بعد کلاس جبرانی گذاشتن برای بچه ها خیلی سخت میشه.

فعلا این موضوع رو کنار گذاشتم و میخوام از تعطیلی فردا، شنبه، یکشنبه و صبح دوشنبه نهایت استفاده رو ببرم، شاید هم تونستم کار رو تمام کنم. البته فردا صبح رو با خانواده میریم سمت حرم (طبق سنوات گذشته) و اگر بخوام شروع به کار کنم، از فردا عصر خواهد بود.

نظرات 3 + ارسال نظر
. سه‌شنبه 5 آبان 1394 ساعت 08:08

سلام
حالا از این تعطیلات استفاده کردی یا نه؟

سلام
نه، یعنی آره! برای انجام کارهام استفاده کردم نه تفریح!

نهال دوشنبه 4 آبان 1394 ساعت 10:18

سلام سمیرا جان من از خواننده های همیشه خاموش و قدیمی وبلاگتون هستم.
شما قبلا تویمطالبتون به دوره هایی که در سایت کورسا برگزار میشن اشاره کرده بودین،میخواستم بپرسم آیا شما میدونین که اگه Deadline یک کورس تموم بشه(و به طبع تاریخ تحویل تکالیف هم تموم شده)،آیا هنوز هم میشه درش شرکت کرد و گواهی گرفت،یا نه؟!
کللی ممنون:)

سلام دوست خوبم
وقتی ددلاین ها میگذره، دیگه نمیشه در کلاس شرکت کرد و گواهی گرفت.
معمولا هر دو ماه یا شاید هم کمتر، درس ها دوباره با یه تغییراتی ارائه میشن.

زهرا یکشنبه 3 آبان 1394 ساعت 17:41

به جای تعطیل کردن یه امتحان سخت ازشون بگیر که طولانی باشه و درس ندی و اینطوری زودتر کلاس رو تموم کنی به کارات برسی.کنسلی کلاس بعدا مشکل ساز میشه برات

تاریخ میان ترم رو از اول ترم برای بچه ها تعیین کردم و نمیشه جابجاش کرد.
و البته ورقه تصحیح کردن هم خودش یه معضل محسوب میشه.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد