مزه زندگی یک دانشجوی دکتری

روزنوشته های یک دانشجوی PhD

مزه زندگی یک دانشجوی دکتری

روزنوشته های یک دانشجوی PhD

تحریف دین

امروز عصر خونه یکی از اقوام دعوت بودیم که برای شب شهادت امام سجاد(ع) مراسم داشتن. از اونجایی که دیگه کلاس زبان نداشتم و البته از اقوام دوست داشتنی هستن، ترجیح دادم که همراه با مامانم برم. وقتی که ما رسیدیم یه روحانی شیک و باکلاس داشت سخنرانی می کرد. یه جا پیدا کردیم و نشستیم، اون روحانی از همه جا داشت میگفت تا یه دفعه بحث موسیقی رو مطرح کرد و یه روایتی تو مایه زیر مطرح کرد:

شخصی (اسمش رو یادم نیست که چی گفت) رفت پیش پیامبر و گفت که همسایه من نوازنده است و صدای موسیقی از خونش میاد. من رفته بودم قضای حاجت که صدای موسیقی از خونه اون شخص بلند شد و من برای اینکه بتونم بیشتر صدای موسیقی اون شخص رو بشنوم، مدت زمان بیشتری رو در دستشویی موندم. الان پشیمونم و حالا بگید که من چکار کنم؟ پیامبر هم در جواب اون فرد گفتن که تو گناه بزرگی مرتکب شدی و باید غسل کنی.

و بعد از گفتن این روایت، اون روحانی شروع کرد به گفتن این موضوع که موسیقی فلان است و طبق گفته پیامبر باید بعدش غسل کرد!!! و بد وبیراهی هم نثار ماهواره ها کرد.

راستش با شنیدن این روایت (کاری به صحت و سقمش ندارم) که قطعا بخش مهمی از اون رو در مجلس مطرح نکرد، خیلی لجم گرفت. کم مونده بود که همونجا وسط مجلس بگم آقا اگر در مجلس زنانه نمیتونی روایت رو کامل بگی، چرا ناقصش رو میگی و افراد رو گمراه میکنی؟ کجای قرآن یا در کدوم رساله گفته شده که موسیقی حرام است و باید بعدش غسل کرد؟ زمانی فقط موسیقی حرام میشه که موجب تحریک شخص بشه و این آستانه تحریک در افراد مختلف متفاوت هست. حتی تا جایی که من در رساله آیت الله مکارم شیرازی دیدم، صدای زن هم در صورتی که موجب مفسده شود، حرام است!!

بعد از اون روحانی هم یه مداح اومد که اون هم کلی چرت و پرت بهم بافت! راستش با حال خوبی از اون مراسم نیامدم بیرون و الان هم پشیمونم که اصلا چرا رفتم.

خدا لعنت کنه تحریف کنندگان دین رو که آدم رو بیزار میکنن!

نظرات 7 + ارسال نظر
. سه‌شنبه 19 آبان 1394 ساعت 09:57

سلام.
باشه قبول

. دوشنبه 18 آبان 1394 ساعت 13:42

سلام
فقط تعجب کردی؟؟
جدی فکر میکنی حق الزحمه تدریس شما برای یک جلسه تدریس بیشتره یا اون؟؟؟
شما چقدر زحمت کشیدی و اون چقدر؟؟؟
و هزاران و دیگه؟؟؟

دیگه بهتره خیلی فکر نکنیم!!
اینجوری شاید بشه راحت تر زندگی کرد!

دیمن یکشنبه 17 آبان 1394 ساعت 13:47

سلام سمیرا جان
به نظرم دلیل این همه تحریف توی دین بی تفاوت بودن خود ماست که وقتی یه چیزی از طرف می شنویم از سند و مدرک برای رایه حرفهاش نمیخوایم. النم که مد شده بخوان چیز باب میلشون رو به مردم قالب کنن یه راویت وجود نداشته براش تهیه میکنند. من تا جایی که روی بحث موسیقی تحقیق کردم تنها روایتی که ذکر شده این بوده که عده ای بعنوان کاروان عروس در سکوت در کوچه عبور کردن پیامبر هم که از ماجرا مطلع شدن به اونها سفارش کردن که مراسم رو با شادی و دف انجام بدن . و چیزی که شما فرمودید هم کاملا درسته موسیقی و حتی صدای زن فقط در صورت تحریک نفسانیات منع شده است. هرکس خودش رو در قبال دین مسول بدونه و اجازه تحریف توی اعتقاداتمون رو ندیم اگر مرتبا از این ها سند برای گفته هاشون خواسته بشه. از حجم دروغاشون کم میکنن. وهمه مون میدونیم که بسیاری از روایات که. توی کتاب ها اومدن از نظر سند روایت و حدیث مشکل دارن و این اشتباه همچین مواردی رو توی جامعه پخش کنیم .قبلا مردم سواد نداشتن اینها هم هرچی دلشون میخواست به اسم روایت قالب میکردن ولی الان درصد زیادی از مردم دارای تحصیلات هستن باید میزان حساسیت به درستی سند روایتها بیشتر بشه تا این تحریفات هم تموم بشه.

سلام عزیزم
حق با شماست؛ باید اعتراض کرد اما این اعتراض در یه جمعی مثل دیشب شجاعت میخواد و متاسفانه انجام این کار گستاخی تلقی میشه.

خواننده قدیمی یکشنبه 17 آبان 1394 ساعت 12:49

آره متاسفانه واعظ خوب خیلی کمه. حیف وقت و هزینه. کاش تو مشهد سخنران خوب بود. منکه پارسال تو یه مراسم اینقدر چرت گفت آقاهه خندم گرفت. میگفت عزیزان ناسا اعلام کرده تا چندروز دیگه خورشید اونجوری میشه ما فلان میشیم فقط چرت میبافت. جای امثال آقای دولابی و... خالیه

باز از این چرت و پرت ها بگن خوبه!! حداقل آدم خنده اش میگیره.
تابستون، تو مراسم شب قدر مداح داشت در مورد مظلومیت حضرت فاطمه حرف میزد. بعد میگفت که یه مردی بود که زنش مورد ضرب و شتم قرار می داد و اون زن به شوهرش میگفت که اگر میخوای بزنی، بزن!! اما جلوی چشم بچه هام من رو نزن!!
خلاصه خیلی قشنگ داشت در مورد ضرب و شتم خانم ها توسط مردان حرف میزد و اینکه زدن مشکلی نداره، فقط جلوی چشم بچه ها نباشه!!

زری یکشنبه 17 آبان 1394 ساعت 12:44

میدونی سمیرا جان تا وقتی که ماها جلوی این تحریف کننده ها و چرت و پرت گوها حرفی نزنیم. در واقع با سکوتمون تأییدشون کردیم و وقتی یه عده ای بهشون پول میدهند تا بیایند این حرف ها را بزنند و عده ای دیگه میشینند پای صحبت هاشون خوب معلومه که اوضاعمون اینی میشود که میبینیم. میدونم خیلی از ملاحظات هست که باعث بشه کسی جلوی این حرف ها چیزی نگه، یه نمونه اش اینکه من به احترام صاحبخونه حرفی نزدم، چون هزینه کرده بود و اون طور مجلسش بهم میریخت!! خب عزیزم، وقتی ما خودمون به هر دلیلی باعث تأیید و ترویج این چرندیات میشیم، دیگه چه معنی ای داره بیاییم تحریف کننده ها را لعن کنیم. یه موقع هایی فکر میکنم خودم هم تو همین چرخه ام:(
عزیزم این حرفها را به توی سمیرا نگفته ام، اینها خطاب النفس بود چون من هم بارها تو همین موقعیت و حس و حال تو قرار گرفته ام و عملا راه حلم تحریم این مجالس بوده برای خودم.

آره حرف شما درسته
اما واقعا بحث بهم ریختن مجلس یه طرف ماجراست
طرف دیگه ماجرا اینه که آدم به گستاخی و بی ادبی متهم میشه

. یکشنبه 17 آبان 1394 ساعت 08:11


سلام
فکر کنم بالاخره توی یکی از همین مراسم شوهرت بدن ها
شوخی کردم ناراحت نشین استاد.
قبول دارم خیلی از حرفا و رفتار ایناست که بعث دین گریزی در جامعه شده.من موندم واقعا تعریف این آقایون و خانوم های محترم از موسیقی چیه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
صدای باد هم میتونه یه موسیقی باشه و لذت بخش. اونوقت باید چکار کرد؟
تقریبا دارم به یقین میرسم که اینا یه دکون و دستگاه بیشتر نیست.
به شعور همه توهین میکنن.
راستی اگه سر کلاست یکی از دانشجوهات با صدای تدریس شما دچار مفسده شد، تکلیف چیه؟ صدای شما حرام میشه و نباید تدریس کنی یا اون دانشجوی محترم نباید سر کلاس حضور پیدا کنهو از ادامه تحصیل محروم بشه؟
پیشنهاد میکنم وقت گرانبهای خودت رو اینجوری هدر نده. یک کلمه زبون اون کافرهای اون ور آب رو یاد بگیری وبرای یادگیری مسائل مربوط به رشته خودت وقت بزاری ثوابش بیشتره ها
شما استاد منین
آخرش یکی از همون خانوما ازت خوشش میاد و میره دم گوش مامانت و تازه از کجا معلوم تا حالا نرفته باشه

... یکشنبه 17 آبان 1394 ساعت 02:44 http://http://mehraboonetanha.mihanblog.com

سلام ....
شما یک آخوند باحال هستید ...
البته اگه توی دیکشنری شما آخوند فحش محسوب نمیشه...
و گرنه میگه یه فقیه هستید.....
خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
جدی میگم نگاه به نیشم نکن که تا بناگوش باز شده
دست خودم نیس
باحاله آخه ....
میدونی چی باحاله ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
اینکه دیگه من پاکککککککککککککک قاطی کردم چی دینه چی دین نیست ........و این اتفاق چند سالیه که برام افتاده

سلام
منم واقعیتش در روند قاطی کردن دین هستم!!
البته دیگه به حرف هیچ کسی گوش نمیکنم و به همه چیز شک میکنم، مگر اینکه خودم به درستیش پی ببرم.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد