مزه زندگی یک دانشجوی دکتری

روزنوشته های یک دانشجوی PhD

مزه زندگی یک دانشجوی دکتری

روزنوشته های یک دانشجوی PhD

مغزتون رو آکبند نگه ندارین

جمعه و شنبه نسبتا مشغول بودم و امروز یه کمی سرم خلوت تر هست. برای همین یک سری از تمرینات رو برای بچه های کلاسم ارسال کردم. هنوز یه درس دیگه هم مونده که تمرین براشون بفرستم.

اما امروز یه اتفاقی افتاد که بدجوری صدام رو درآورد و گفتم که بیام اینجا هم بنویسم.

یکی از آشنایان به مامانم پیغام داده که فلانی (من رو گفته) هست که بیاد یه ویندوز برای ما نصب کنه؟

مامان که گفت بدجوری دادم در اومد؛ گفتم اول اینکه به من چه!! دوم اینکه خودش که مثلا دانشجوی دکتری است، عرضه نداره ویندوز نصب کنه؟ این چجوری داره فارغ التحصیل میشه در حالی که سواد ابتدایی کامپیوتر هم نداره؟!! حالا فرضا که بلد نیست، تو اینترنت میتونه بگرده و یاد بگیره!! خلاصه این وسط مامان موند که بهشون چی بگه! من که گفتم بنویسین بره سر خیابون بده براش عوض کنن!! که البته مامان گفت زشته!! اینجوری جواب نمیدن!! نمیدونم مامان چجوری جواب داد و چه بهانه ای آورد.

حالا این وسط، دوستان عزیزم خواستم بگم خواهشا اگر چیزی رو بلد نیستید، حتما تلاش کنید در همون اول خودتون یاد بگیرید و اصطلاحا مغزتون رو آکبند نگه ندارین. بگذریم که یکی از دوستای خودم هم کلا مغزش رو تو اینجور چیزا آکبند نگه میداره و حتی خطایابی ورفع عیب پرینتر رو هم بلد نیست.

رفع عیب کامپیوتر در حد رفع مشکلات نرم افزاری و نصب ویندوز چیزایی هستن که امروزه هر کسی که کامپیوتر داره باید سریع یاد بگیره و این موضوع ربطی به جنسیت و رشته تحصیلی نداره. خلاصه تو اینجور چیزا تا جایی که میشه مستقل باشید.

نظرات 4 + ارسال نظر
Deeman دوشنبه 7 دی 1394 ساعت 10:33

سلام من با وجودی که در ابتدا هیچ کامپیوتر و لبتابی نداشتم سعی کردم نصب ویندوز رو یاد بگیرم. اما مشکل دوستان اینطوری بیشتر تو بلدن نبودن زبان هستش حتی دانشجویان دکتری مون.
واینکه باید بدونن دنیای کامپیوتر لازمه ش ازمون و خطا و ریسک کردن هستش وگرنه چیزی یاد نمیگیرن.

سلام
حق با شماست؛ اولین مشکل بحث ضعف انگلیسی است و دومی هم فقدان حس کنجکاوی و مواجهه با خطر!!

. دوشنبه 7 دی 1394 ساعت 07:57

سلام
چشم خانم دکتر

سلام
چشم تون بی بلا!!

نگار دوشنبه 7 دی 1394 ساعت 07:54

سلام سمیرا جون. باهات موافقم

سلام عزیزم

خواننده قدیمی یکشنبه 6 دی 1394 ساعت 23:00

خانم دکتر مساله ای برام پیش اومد الان رشتش چی بود این دکتر؟آخه ساده ترین رشته هم باید بلد باشه اخه بابا

رشته های علوم انسانی هستن. اما با این حال باز هم باید کامپیوتر بلد باشن

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد