مزه زندگی یک دانشجوی دکتری

روزنوشته های یک دانشجوی PhD

مزه زندگی یک دانشجوی دکتری

روزنوشته های یک دانشجوی PhD

شرایط خاص

امروز صبح کلا کار مفیدی انجام ندادم بجز سر زدن به چند بانک و درخواست تمدید پاسپورت. عصر هم خیلی خسته بودم و خواستم قبل از کلاس زبان یکساعتی بخوابم که وسطش دکتر ف زنگ زد. اولش خواستم جواب ندم اما دیدم نمیشه. پس تلفن رو جواب دادم و بعدش راهی کلاس زبان شدم.

معلم این ترم مون متاسفانه به خوبی قبلی نیست، فکر میکنم مطالعه اش کم باشه. یه چیزی جلسه قبل گفت که از قضا داخل کتاب دقیقا برعکس اون نوشته بود. نمیخواستم بهش بگم چون بالاخره خودم هم معلم هستم اما چون دوباره اون موضوع رو امروز با تاکید تکرار کرد، اون موضوع رو بهش گفتم. بگذریم که در آخر قضیه رو طوری مطرح کرد که انگار من متوجه موضوع نشدم اما یکی دو نفری که تیز هستن، ماجرا رو گرفتن چی شد و من هم برام فرقی نمی کرد. اما در کل فکر میکنم اگر راحت تر اشتباهش رو بپذیره، خیلی بهتره تا اینکه بخواد سفسطه کنه. در ضمن بچه های کلاس قبلی رو هم بیشتر از بچه های کلا س این ترم دوست داشتم.

تو این هفته ای که گذشت هم با دانشجوهام ماجرا زیاد داشتم؛ متاسفانه بی اخلاقی تو جامعه موج میزنه و دانشجوها مثل نقل و نبات تو روز روشن دروغ میگن. شرایط آموزشی خودشون رو خاص جلوه میدن در حالیکه وقتی از آموزش در مورد شرایطش پرسیدم، اصلا چنین چیزی نبوده است. به قول یکی از اساتید به هیچ وجه نباید حرف شون رو باور کرد. راستش سر و کله زدن با دانشجوهای این شکلی حالم رو از این سیستم آموزشی بهم میزنه و روز به روز دلزده تر میشم.

فردا تنها روز تعطیل من هست تو این هفته؛ دوشنبه کلاس زبان دارم، سه شنبه، چهارشنبه و پنجشنبه درس دارم و البته چهارشنبه کلاس زبان هم دارم.

در ضمن اگرچه  از معلم کلاس زبانم خیلی راضی نیستم، با این حال از کلاس زبان رفتن راضی هستم. همین یک ماه و نیم که نرفتم، مغزم دوباره در مورد پیدا کردن کلمات مناسب در مکالمه کند شده است.

نظرات 2 + ارسال نظر
زهرا دوشنبه 14 دی 1394 ساعت 11:56

استاد زبان من فوق العادست. یکی از اساتید خوب و باتجربه است که بیشتر از 50 تاکتاب تو زمینه زبان انگلیسی نوشته و عمرشو تو این راه گذاشته و بااینکه هردفعه ازش ایراد میگیریم باصبر و حوصله جوابمونو میده.واقعا هر کی عمیق تر باشه راحتتر اشتباهاتشو قبول میکنه و انتقادپذیره.احتمالا استاد زبان شما هم فکر میکنه که هیچوقت نباید اشتباه کنه

. یکشنبه 13 دی 1394 ساعت 08:29

سلام
خوبین؟
احسنت به دلیل شروع مجدد کلاس زبان. آفرین.
تمدید پاسپورتان مبارک
بابا یه طوری از این سیستم آموزشی حرف میزنی اینکار که اصلا توی این سیستم آموزشی نبودی و ندیدی و یا خیلی وقته از این سیستم آموزشی خارج شدی
حالا خودت بچه درس خون بودی ، دوستات رو مگه ندیدی.
حالا من بگم که سیستم آموزشی پونزده سال پیش رو دیده فرزندم یه چیزی
واقعیت همینیه که شما میگین ولی خوب بالاخره باید این نسل با دروغ پرورش یافته رو قبول کرد دیگه. دست پرورده خودمونن و پدر مادرامون دیگه. نسل بعد از انقلابن دیگه.
یه موضوع جامعه شناسی عمیقه . خودش میتونه یه پایان نامه دکتری باشه واسه خودش

سلام؛ ممنونم
کاش نسل ما بتونه این عادت اشتباه رو کم کم دور بریزه.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد